Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 det stemmer vel, at vogner, og generelt alt i norge, følger kjøpsloven ? ergo, det er 2 års garanti, og 5 års reklamasjonsrett???
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Ja, men garanti er ikke lovpålagt. Det er noe butikker osv kan gi som en service, men ikke som en regel at de MÅ. MEN er der minst 1 års garanti, så er der 5 års reklamasjon:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 har en vogn fra 2008. og tenkte hvor lenge det er garanti på....
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Er varen beregnet til å vare vesentlig lenger enn 1 år, så er det 5 års reklamasjon. F eks så er det faktisk 5 års reklamasjon på mobil;) Det er det på vogner også.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 ok da er det 5års reklamasjon, og MINST 1 år garanti? lesten nemlig kjøpsloven, der sto det 2.. men det visste jeg faktisk ikke
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Jeg leste en del om dette da jeg fikk problemer med et videokamera butikken ikke var helt villig til å ordne. Og da leste jeg en del fra dommer i slike saker. Mener bestemt det med at er garantitiden minst 1 år, så er reklamasjonstiden uansett 5 år. For det med garanti er ikke noe som bestemmes av lovverket, men kun en ekstraservice fra butikk/produsent. Der er noe med hvor lenge varen er ment å vare egentlig uavhengig av garantien. En mobil f eks er da ment å vare vesentlig lenger enn 1 år, så da er reklamasjonstiden 5 år. Samme med en vogn.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 ok da vet jeg det minst et år! hehe.. det er da godt å høre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå