Gå til innhold

Gerd og kapabel(noe i den duren..) Om navn:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser dere også er lidenskapelip opptatt av navn - som jeg er. Blir nysgjerrig, vet dere..Hvilke navn liker dere?

Selv om jeg ikke likte formuleringen din med Yasmin , Gerd (og jeg ser også at du delvis trekekr den), er jeg enig med deg- yasmin er et navn jeg aldri kunne valgt til mine barn. Mer sans for det tradisjonelle, delvis norske..babla

Enn dokke??

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker vanlige norske navn. Det er ikke nødvendigvis viktig at det klinger så bra, men navnet må være normalt - ikke oppkonstruert.

Jeg heter ikke Gerd, og synest ikke det er fint heller, men jeg ville heller kalt dattera mi for Gerd enn Iselin for eksempel.

Jeg liker heller ikke navn som alle ander har - eller jeg kan godt like dem, men ikke bruke dem om du skjønner.

OG etternavn er like viktig. Det skal helst bety noe - si noe om ens opphav. Ikke Olsen eller Jensen altså. Det betyr iallefall noe for meg..

Skrevet

hehe, jeg heter ikke Laila heller..men hadde muligens valgt Iselin foran det.Hehe.Laila er uansett ikke bra... Elelrs er jeg enig, oppkonstruerte navn er ikke bra. Maxmilian, Chrisander og Leander er ikke navn jeg liker, 8skjønt liker og liker. Er vel mer korekt å si valgt..)

Jeg går heller til gaten med Aksel,Brage, Erlend, Vetle og Jørgen.

Styrer selv unna navntopp-navn, men velger heller ikke supersjeldne.

det med etternavn har jeg faktisk ikke tenkt på, men ser hva du mener. Er ikke så tro med tradisjoner at jeg hadde tatt min manns Olsen da vi giftet oss, hvis han hadde hett det..

Skrevet

Det virker som om vi er i samme gate iallefall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...