fremtidoghåp Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Jeg var 6 pluss 1 og skulle bare sjekke at hjerteakitivitet var på gang pga har mistet 3 g før. Gyn fortalte meg at hun ikke fant noe foster, kun en tom fostersekk. (dette er visst vanligste årsak til abort. kroppen tror den er gravis fortsatt og både mage og kvalme kan øke uten at barnet er der). Gyn så en blinkende prikk som KUNNE være hjerteaktivitet (men altså ikke noe foster rundt hjertet...) Så hun sa prikken kunne like gjerne være en bildeforstyrrelse på skjermen. Hun kunne heler ikke utelukke svangerskap utenfor livmoren. Heldigvis nevnte hun muligheten for at med bakovervendt livmor kan barnet ta langer tid før det synes på ul, hvis det ligger helt bak. Jeg reista dagen etter på 17 dagers ferie i utlandet, ikke festlig!! Gyn hadde sagt at "Dersom du begynner å bøl, vet du i hvertfall at det ikke er sv.skap utenfor livmoren". Men jeg kunne ikke være vekke i nesten 3 uker og risikere en ex.u!! Så etter mye om og men fik jeg kommet meg til en rådyr privat ul-spesialist på ferien. Og vips, der var det lille nurket mitt, sprell levende!! Med flotte hjerteslag på 149 pr minutt! Hurra hurra!!!!! Jeg har faktisk lest om folk som har blitt rådet til å ta en pille for "å få ut restene" når man kun finner en tom fostersekk, og så viser det seg senere at barnet var der men lå bak i livmoren! Så altså: Hvis legen ikke finner barnet, spør om du har bakovervendt livmor!!! Jeg har født to ganger før, og visste det ikke. Men spesialisten sa at livmoren min var ekstremt bakovervendt! Lykke til alle dere andre :-)
fremtidoghåp Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. juli 2009 Eh, det gikk visst litt fort i svingene... Masse skrivefeil ser jeg! Jaja :-)
Du og jeg lille venn Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Er det sant? Kan det være et håp for meg allikevel? Var på tidlig UL utenpå magen (var da 9 + 6) på onsdag og de fant bare en tom fostersekk, men jordmoren sa livmoren lå ganske langt bak (mot ryggen).. Skal få innvendig UL til uka.. jeg verken blør eller har magesmerter.. Hmm.. Takk for at du ga meg et lite håp
Allegra baby Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Lykke til Vi-to! Akkurat det samme skjedde med meg også, var i uvisshet i 2 uker, men på neste UL (7+2) så vi et lite bankende hjerte!
Du og jeg lille venn Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Takk for lykken. Skal få tatt en innvendig UL på mandag Jeg er muligens for langt på vei for at det er en liten en der...men det er lov å håpe... Flere med samme erfaring?
Ladycaliente Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 har vært borti noe lignende også. Var på innvendig ul pga smerter i magen og blødning. Legen var i grunn litt usikker på hva det var han så. Men trodde kanskje spiren hadde sluttet å utvikle seg.. På en måte hadde han rett for på ul 1 uke senere var det 1 levende spire og 1 som hadde gått til grunne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå