Sjarmi Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Ble litt små nærvøs av en tråd her inne nå......Har alle dårlig ærfaring med A-hus? Skal føde mitt første barn der i oktober og mitt første møte med A-hus var virkelig IKKE positivt, men jeg tror vel egentlig ikke de er noe dårligere der enn på de andre sykehusene vi kan velge mellom......men etter å ha lest den tråden så vurderer jeg å søke om å få bytte sykehus. Trenger noen positive opplevelser her nå:-)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 har ikke født der ennå, men vært der flere ganger på kontroll. de er ganske greie, litt kalde ja, men greie. sånne som man kan stole på at de har god kompetanse. akkurat jordmora mi var veldig hyggelig og snill. det virket som om de hadde bedre tid til meg enn de på ullevål. sykehuset så også fint ut. hvorfor drar du ikke for å få en visningsrunde da? skal også føde der i okt.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Jeg vet ikke hva det er men (snakker kun om meg) har sånne rare vibber ang ahus. Men jeg kjenner 2 som har født der og de hadde bare positive opplevelser. Jeg sogner egentlig til ahun men jeg gjorde alt jeg kunne for å komme til annet sykehus. Jeg fødte på Rikshospitalet gikk også på det som heter adipol et opplegg for jenter som er litt store og ikke ønsker å gå opp i vekt. om jeg skulle bli gravid igjenn går jeg nok ikke på adipol, men jeg kommer ikke til å gå på adipol en gang til om jeg blir gravid.Men jeg annbafaler på det sterkeste å føde der !
Sjarmi Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2009 Kan man få visningsrunde? Hmmm....har jeg ikke hørt om før. Kusinen min har født der to ganger og er veldig fornøyd. Vil vel alltid være sånn at det er noen som opplever noe negativt. Trodde ikke jeg kom til å bli noe nærvøs iforhold til fødselen, men jeg merker nå at jeg tenker mer og mer på det. Men ut må han jo uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 det sa de til meg i tlf hverfal, ringte dit og sa at jeg var engstelig for hvordan det er og sånn, så sa hun at jeg kunne komme på visning bare at det ikke var så mye å gjøre den dagen og at jeg skulle ringe på morgenen og spørre om det var ok at jeg kom. også sa hun at hvis jeg hadde mere angst enn litt for sykehuset kunne de ordne meg konsultasjons time på sykehuset, men at legen måtte i såfall henvise.
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Selv valgte jeg å bytte til Bærum pga negativt førstemøte med Ahus, til tross for at det innebar litt lengre reisevei ... men i ettertid har jeg jo hørt fra flere at de hadde flotte fødsler der og veldig greie opphold på Ahus, så det er sikkert ikke så svart som en kan få inntrykk av.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Jeg fødte på gamle A-hus og kunne ikke vært mer fornøyd! Selvfølgelig var de ikke tankelesere sånn at de hele tiden gjettet om jeg trengte hjelp og til hva jeg trengte hjelp, men de var veldig hyggelige både på barsel og føden og jeg fikk god hjelp hver gang jeg ba om det. Jeg fikk hjelp til bleieskift når jeg ikke klarte å stå oppreist gjennom hele bleieskiftet selv, de hjalp meg med amming hver gang jeg ba om det (og det var stort sett hver gang jeg skulle amme) og de viste hvordan vi skulle bade babyen og alt ellers vi ikke visste at vi lurte på. De har også barselpoliklinikk der, så hvis du trenger hjelp til noe de første ca2ukene etter fødsel, så hjelper de til der. Jeg var der to ganger etter jeg dro hjem fra sykehuset for å få hjelp til ammingen, begge gangene fikk jeg komme samme dag som jeg ringte. Det jeg ikke likte med A-hus var at det var 4mannsrom der, men det er det jo ikke etter de flyttet til de nye sykehuset. Jeg ville aldri født på Bærum som noen andre anbefaler, for der har de ikke alltid barneleger på jobb, sånn at man kan risikere at barnet ikke får den hjelpen det trenger hvis det skjer noe akutt under/etter fødselen. (dvs de får barnet ut og mor får den hjelpen hun trenger, men det kan hende de i verste fall må få assistanse pr tlf eller barnet må bli kjørt til et annet sykehus rett etter fødsel) Jeg kan ikke si det mange nok ganger: Be om hjelp når du trenger det når du ligger på barsel! Sykepleierene er ikke tankelesere. Noen ønsker hjelp til alt og andre ønsker å gjøre alt selv, sykepleierene/barnepleierene vet ikke hvem som vil hva, så trekk i snora hver gang du ønsker hjelp, så får du den hjelpen du trenger!
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Jordmødrene på Bærum kan jo vanlig førstehjelp dersom noe oppstår med barnet, men barnet blir faktisk overført til Riksen (eller er det muligens Drammen nå?) dersom det har behov for medisinsk oppfølging ... og mor får ikke nødvendigvis følge med! Men bortsett fra det er det et koselig sted å føde, men det tror jeg absolutt Ahus er også ... selv om jeg selv feiget ut ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har heller ikke født der enda. Men jeg er ikke videre imponert hittil. Hvorfor? Har et barn som skulle vært på kontroll der i april, og har enda ikke fått time der. De rota bort en henvisning til UL. De på fødepoliklinikken virker arrogante og bastante i forhold til terminberegning UL/Menstermin. De vil overhodet ikke lytte til mor og far. Og det provoserer meg! Jeg liker ikke at de har 14 dager som grense for overtidig svangerskap. Har menstermin om en uke, og det er den VI følger (fordi vi vet når vi ble gravide). Så jeg håper de kan gi et bedre inntrykk i ukene som kommer......
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Jeg fødet på Ullevål. Fikk en kjempe postitiv opplevelse der. Fikk mye oppmerksomhet og omsorg. Dem gjorde t.o.m ting før jeg trengte å spørre. Som første natten etter at jeg fødet, lå gutten stille og rolig og sov. Men sykepleie kom alikevel inn for å sjekke til meg og se om jeg fikk sove. Hun tilbød også å ta med gutten ut, slik at jeg får slappe av ordentlig. Og slik var det også første dagen når gutten trengte å bli skiftet på. Dem kom og spurte meg om jeg trengte hjelp til noe. Jeg gikk ikke til dem, dem kom til meg først. Så jeg fikk kjempe postitiv opplevelse der. Men en annen venninne av meg fødet også på Ullevål, og hun fikk ikke noe potitivt opplevelse. Første gangen hun fødet, fikk hun så dårlig behandling der at andre gangen hun fødet, ville hun rett inn på hotellet. Kona til fetteren min fødet på Ahus, og hun dro hjem dagen etter fødsel. Hun sa at hun får mer hjelp hjemme enn på sykehuset. Så alle opplever veld forskjellig fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå