Gå til innhold

Permisjonstiden 80 eller 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er lurerest, og hvor mye er det snakk om å evnt spare? Vil ha permisjon i et år og deretter kansje bare ta ekstravakter et halvt år. Termin feb. Mannen jobber i nordsjøen. Så må søke om permisjon fra stillingen min videre uansett regner jeg med..Hva svarer seg..?? Når må jeg søke om permisjon? syns det virker avansert dette jeg, hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leste i "dine penger" at man fikk mest penger utbetalt ved å ta 100% 'lønn' i 10 mnd,for så å ta 2 mnd ulønnet perm.

Skrevet

jeg ville brukt kalkulatoren litt lenger nede på siden her og sett hvor mye det faktisk utgjør i forskjell...

for min del blir det kun 6000 kr og det holder jo ikke til to mnd ekstra fri uten lønn når jeg i utg pkt har ca 20000 utbet i mnd...

når nå far får 10 uker så synes jeg at for ammingens skyld så har jeg ikke noe valg annet enn å velge 80%... orker ikke styret med å sette av penger hver mnd etc slik at jeg skal kunne ha ulønnet perm etterpå.

Jeg har termin i januar og kommer til å ta 4 eller 5 ukers ferie i juli-august som vanlig og da skyves permisjonen på slik at jeg får like mange uker ekstra på slutten..(men er greit å ta ferie når feriepengene kommer, så merker man ikke at permisjonspengene ikke blir utbetalt)

i tillegg må du tenke på at du ikke får verken feriepenger eller pensjonspoeng for ulønnet permisjon, så det er kanskje ikke så lurt å ta for mye av det...merker det året etterpå når du nesten ikke får feriepenger....

du får ha lykke til med valget :o)

jeg trodde også at jeg skulle ha 100% og sette av til ulønnet perm etterpå, men når jeg så hvor lite forskjell det var i total sum så orker jeg ikke styret med å sette av og beregne etc...

Skrevet

Jo mer dere tjener, desto mer vil dere tape på å velge 80%. Spesielt hvis far tjener en del mer enn deg. Uansett vil dere ikke få utbetalt det dere evt tjener over 6G (litt usikker, men mener det ligger på ca 400 000kr) hvis ikke dere har egne avtaler med arbeidsgiver.

Jeg satte av et fast trekk til sparekonto hver mnd og gikk hjemme med 100% lønn for så å ha ulønnet permisjon etterpå. Det er ikke så mye man må spare hver mnd for å få penger tilsvarende 2mnds lønn på en sparekonto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...