Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Mannen har fått ny jobb og vi skal derfor flytte til Bergen. Pga avstand til mannens arbeidssted har vi sett oss ut Åsane. Men hvor i Åsane? Vi ønsker å bo noenlunde sentralt, gjerne med gangavstand(opptil 3-4 km) til de fleste fasiliteter. Vi kommer også mest trolig til å gå for rekkehus, og en del av rekkehusene som er til salgs med noenlunde grei standard og pris ligger på Flaktveit. Så har jeg lest i en del innlegg her inne at bla Flaktveit ikke anbefales som sted å bo. Men hva er det egentlig som er så galt med Flaktveit? Er det tidligere dårlige erfaringer og fordommer som henger igjen eller er det fortsatt faktisk så ille som det engang var? Hva med steder som Ulset/Rolland/Nyborg, er det noe spesielt negativt ved å bo på noen av disse stedene. Vi har en baby på 6 mnd, og kommer til å flytte fra Bergen innen han har begynt på skolen. Så vi kommer altså ikke til å bo i området forever. Er det noen som har erfaring fra å bo på Flaktveit i senere tid? Eller noen som har tips om andre steder å bo i Åsane som ikke innebærer at man må bruke bil til alt man skal (altså ikke Salhus Hordvik, Mjølkeråen, Eidsvåg)?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Hadde ikke hat noe problem med å bo på Flaktveit nå, er lenge siden alle gjengene herjet der. Ellers er Ulset og videre oppover bakken der til Skinstø veldig fint og ganske rolig. Oppe på Skinstø er det masse rekkehus og fin utsikt. Rolland er greit, men liker det av en eller annen grunn ikke selv. Tertnes er veldig fint, kort vei til vannet, Morvik er pent, men da begynner du å bli litt usentral igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Flaktveit er jo litt usentralt, men helt ok, har en venninne som bor der, og trives kjempe bra. Tror ikke det er slik som det engang var. Rolland er ikke noe særlig synest jeg. skulle jeg bodd i Åsane ville jeg har bodd på tærtnes, eller morvik, da er det nydelig utsikt på sjøen. Det samme med Eidsvågneset. Om han jobber i bergen eller Åsane er det jo også fint å bo i helleneset, eller til og med i Sandviken. Men sandviken er jo innenfor bompengeringen, og da koster det mer å kjøre. Ellers er det ikke de sotre trafikk probelmene på veien mellom Åsane og sentrum.Dere kan fin bo hvor som helst på den strekningen.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Jeg trives godt på Flaktveit. At det er usentralt? Nei, det synes jeg ikke. Jeg bor på toppen og går ned til Åsane senter på mindre enn en time. Bussen tar 15-20 min, bil tar 5-10 min. Det er barnevennlig og ingen bråkete ungdomsgjenger i motsetning til tidligere.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Takk for svar:-) Da er det nok ikke utenkelig at det blir Flaktveit. Vi ser på et hus der, og det ser ikke ut som at det ligger så altfor langt oppe. Er ikke særlig kjent i Åsane, og da er det litt vanskelig å forestille seg hvor de forskjellige stedene ligger i forhold til hverandre, så prøver å lokalisere mest mulig ved hjelp av kartsøk og kjørebeskrivelser på gule sider :-).
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Det er supert på Flaktveit! Det henger igjen gamle fordommer fra tiden med flaktveitgjengen, den gangen alle husene var nye og det ikke fantes et eneste tilbud til ungdom. Nå er det masse fritidstilbud, en sterk idrettsklubb, flotte skoler og ikke noe trøbbel. Bussen går hvert 20. minutt, oftere i rushtiden. Man har tre barneskoler og to ungdomsskoler innen gangavstand. Gode barnehager og mange lekekamerater. Kanskje vi blir naboer? Nabohuset vårt er til salgs...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Hmm, kanskje det :-) Er ikke så mange boliger til salgs å velge mellom på Flaktveit for tiden da. Men vi sitter muligens på gjerdet og venter noen dager til, før vi evt legger inn bud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå