Dronning Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Igår tok jeg turen til jordmor for å få henne til å undersøke meg om det var blitt modent. (er 38 uker om 2 dager). Og da kunne hun si at det var 2 cm åpning, men var ikke modnet helt inn. Hun reiv og sleit litt (au) og sa at det kunne framskynde litt rier de neste par timer. Om riene skulle fortsette utover det hadde hun nokk klart å starte fødselen. Dro hjem og riene kom som bestilt. Men de stoppen jo ikke. Det begynte å presse voldsomt i skambeinet, og når jeg satte meg ned på huk for å f.eks kle på sønnen min så fikk jeg nesten presselyst. Helt rart! Når kvelden/natten kom så tok riene seg opp og ble veldig merkbar og kom med alt fra 12 minutters mellomrom til 3 minutters mellomrom. Etter mange mange timer klarte jeg å sovne men sov ikke særlig godt. Idag kjenner jeg takene, men de gjør ikke vondt. Det presser voldsomt nedover, men har ikke fått noe murring i ryggen. Så nå er jeg spent på om det er på tur å stoppe helt opp, eller om det vil ta seg opp iløpet av dagen/natta. Fikk 1 uke før med min første, så håper jeg får det denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå