Gå til innhold

Sander eller Sandor? -eller Silas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gaaaaal av å bestemme meg for navn. Kommer ikke på noen andre alternativer enn disse to. Far er fra Ungarn, og Sandor er et ungarsk navn.... begge sett med besteforeldre elsker det navnet, og lillesøster kaller allerede babyen Sandor. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg synes om noen av dem, men vi ønsker oss et navn som klinger på begge språk. Er Sandor for sært?

Nå skal det sies at far gjerne vil ha Silas -men det forbinder jeg bare med en skremmende albinomunk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stotter deg pa Sandor der. Silas gir visse assosiasjoner ja..

Skrevet

Hehe støtter også deg på Silas der, får også albinomunkvibber. Sandor var uvant men fint, liker Sander også.

Skrevet

Personlig: helt klart :SANDER!!

Skrevet

Sandor er et fint og greit navn når man ønsker et ungarsk navn!

Kjenner personlig to som heter Sandor! Min egen far heter Andor, og er også fra Ungarn!

Sist jeg gikk gravid, tenkte jeg mye på navnet Imre, som også er kommet litt i vinden. Nå fikk jeg jente, og klarte ikke finne noen ungarsk jentenavn jeg falt pladask for.. men kanskje en annen gang!

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Hmmm... hva er dette albinomunk-greiene med Silas? Har visst gått glipp av noe her...

Skrevet

Silas er en utrolig ekkel rollefigur i filmen DaVinci koden.... en albinomunk som både dreper andre, og driver med utstrakt selvplaging. Jeg får skikkelig frysninger av den karakteren!

Skrevet

Sandor har forresten navnedag på min fødselsdag -det må vel være et tegn?

Jeg har tenkt på Imre, men her jeg bor så har "alle" med ungarske aner kalt barnet sitt for det...

Sambo er ikke så veldig opptatt av dette med ungarsk navn, til tross for at han jo er ungarsk...

Skrevet

liker sander;o)

Skrevet

Har en liten Sander selv og liker navnet kjempegodt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...