Gå til innhold

Ikke svar mer på innleggene mine - jeg er lei :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synest det er tragisk at noen foreldre ikke tar ansvar for barna sine uansett hvordan de gjør dette....

Helt tankeløs bruk av røyk/tobakk og alkohol.

Unngå å passe på dem på ulike vis.

Droppe sikring i bil.

Gi dem juling.

Krenke dem på andre måter.

OG faktisk også gjøre dem overvektige eller gi dem dårlig tannhelse...

osv.

Jeg må få lov å reagere på overvekt på samme måte som andre reagerer på andre ting.

Det er enn av mine kjepphester - det medfører så mye problemer på alle punkt i livet at det er kanskje greit å tenke over det..

At voksne ikke tar ansvar for seg selv er en ting - det er "ikke mitt problem" men uskyldige barn blir litt annerledes. MENER JEG.

Innlegg før her går jo i retning av at man burde ikke få være mor om man ikke ammer, ikke setter barnet bakovervendt, ikke lager middagene selv osv osv. Men om barnet lider av sykelig fedme er det HELT sikkert er forklaring på det.... merkelig egentlig.

(og ikke skriv flere ganger at innlegget itt var usmakelig - jeg er klar over at jeg formulerte meg litt "rett fra levra")

Men det er ikke poenget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nesten så jeg vurderer å svare på innlegget ditt, i ren trass.

Skrevet

Hehe, fælt så du styrer på her..

Selvfølgelig er det lov å reagere på overvekt, det gjelder bare å være litt ydmyk mens man gjør det. Det handler om utseende til folk, ikke lite lett å forandre det som en bilstol vet du!

Men hvorfor er du så rask til å dømme moren til dette lille barnet? Du vet da ingenting om deres hverdag, eller matvaner! Og før du vet noe om det, så syns jeg faktisk du skal la være å trekke noen slutninger.

Skrevet

He-he, skjonner at du er lei! 'Been there done that'. Noen ganger onsker man at det var en 'delete' knapp hvor man kunne gå inn og slette innleggene igjen.

For og være helt Ërlig så er jeg mitt stille sinn enig med deg. Men jeg ville aldri sagt det. Til venner, familie, eller her på DIB. Akkurat fordi du får dette hetset.

Jeg er selv 180cm og veier 68 kg. Har fodt 3 barn og passer fremdeles inn i jeansene jeg hadde for barn nr. 1. Ikke trener jeg heller (ikke at det er bra, he-he). Men jeg er heldig. Selv om jeg helt klart hadde kikket på disse 'damene' slik du gjorde og tenkt det samme, så ville jeg syntes litt synd på de fordi de har tydeligvis en 'situasjon' od takle. Om det er genetikk, overspising/dårlig ernering, sykdomm e.l. Ikke minst fordi de må deale med alle som glor (som endog er naturlig at man gjor).

Må innromme at det var KUN pga. formuleringen at jeg reagerte og svarte som jeg gjorde. Det var usmakelig, men det har du jo innrommet. Så da innrommer jeg jeg at jeg i utgangspunktet er enig med deg!

Ha en god sommer du også!

Skrevet

Jeg hadde jo ikke formulert meg slik om dere kunne se meg ;-)

Det gjelder oss alle her inne...

Skrevet

Ser jo poenget ditt, men faren her er at det KAN være noe bakenforliggende Og DA synes jeg det er trist at mammaen skal være ukomfortabel i svømmehallen.

men mange feite mennesker kan dessverre takke seg selv for den onde sirkelen de ikke kommer ut av. Det er helt sikkert ikke enkelt, ser det selv med de 4-5 jeg gjerne skulle blitt kvitt.

Man blir tøffere i trynet her inne enn R.L..hehe

Skrevet

Er ikke enig med det du sier partyoffive om at det er naturlig at man glor. Ja er du en liten unge så er det naturlig, men ethvert voksent menneske med litt folkevett gjør det ikke.

Skrevet

Enig - voksne folk glor ikke.

Skrevet

Herlighet! Skjonner man må velge ordene med omhu i denne tråden, ja.

Av alt jeg sa i hele det innlegget, så skal jeg tynes fordi jeg puttet i parantes at 'det er det jo naturlig at man gjor'.

Ja, ja...La meg 'rette' opp den setningen for dere hvis dere ikke ut av hele innlegget skjonte hvor jeg stod i denne debatten.

Mor og datter må sikkert til stadighet takle situasjoner hvor folk glor. Jeg synes videre at det er NATURLIG AT MAN LEGGER MERKE TIL at folk (store &små) er overvektige.

jeg mente altså IKKE at det var natulrig at man glor, men de opplever det sikkert daglig. Jeg synes at det er naturlig at man ;legger merke til det'. Da er man selvsagt diskre om hva man ser. Det burde ikke m9tte spesifiseres.

Den er grei, god kveld jenter!

Skrevet

Jeg hengte meg ikke opp i det du skrev egentlig.

Følte mer for å si til kose-terroristen av jeg er klar over at voksne ikke glor.....

Skrevet

Den er grei Gerd! He-he, det begynner og bli litt så 'flisespikkeri' i denne tråden, hvor man spriker til alle kanter og henger seg opp i andre detaljer enn det som var poenget. Det som egenltig er litt komisk, er at hvis man 'leser litt gjennom linjene' i denne tråden er de fleste enige. Debatten dreier seg egentlig mer om 'hvordan man reagerer på dette'. I form av uttalelser, oppforsel/holdninger osv.

Ha en god kveld Gerd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...