skorpionfruen Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Vi har altså vært på hver vår side av skalaen og ikke vært i nærheten av å finne et forslag som vi begge liker. Så jeg så for meg at staten kom til å måtte tvangssette et navn hehe men i går kom samboer med Viljar, og det husker jeg at jeg hadde en elev som het det en gang og jeg syntes det var så fint. Jeg bare jublet i mitt stille sinn og tror vi fastsetter dette. Da blir de hetende Maiken og Viljar Ikke Olaf, Severin, Per el Arne som jeg har direkte forkastet. (Håper jeg ikke fornærmet noen nå, det var ikke med meningen)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 samme problemet vi har her i gården! Blir jo aldri enige, og det er alltid et navn det er noe gale med, nokken vi heter kjenner det, dårlige assosiasjoner.. Kanskje han får navn når han blir konfirmant!! he he. Håper vi blir enige til slutt vi også!
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Viljar var et fint navn da.. Har ikke hørt det før, er det typisk norsk eller? Her i huset var det samboer som fant navnet på jenta i magen... Jeg ville ha et annet navn men han har konsekvent kalt henne det i mange mange uker nå - og nå digger jeg navnet selv så da blir det til det Man blir som regel enige tilslutt... Har hvertfall ikke hørt om noen barn som er navnløse når de når skolealder
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 nei, vi får satse på det! :-D Er uansett ikke lett å bestemme et navn som et menneske skal ha resten av livet!
skorpionfruen Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2009 Nei helt enig, det at det er noe av det mest personlige for et annet menneske vi skal avgjøre, gjør at valget ikke akkurat blir superlett. De må jo ta med seg dette resten av livet. Jeg har tenkt at navnet skal funke som barn og voksen, det skal ikke være superkomplisert og heller ikke noe ALLE heter. Så burde jo både mor og far like det sa, siden det er barnet som skal hete det. Ikke lett nei
VinterSol+2 Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Viljar er et fint navn:) vi har blitt enige vi og. men vi tør ikke si det til noen, haha, for vi vet at familien ikke kommer til å syns noe om det! (vi syns i utgangspunktet ikke noe om navnet vi heller, men det satte seg lissom fast, og nå liker vi det bedre og bedre! hehe)
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Gratulerer med navnevalg:) Synes det er eit fint navn. Veit om ei jente som heiter Vilja, elles var det heilt nytt for meg. Men synes det kling veldig bra. Det er sjeldan, men utan å vere for sært liksom. Synes sjølv det er steinvanskelig med navn. Som det blir sagt over her, det er jo noko dette mennesket skal bere med seg heile livet, så det er litt av eit ansvar. Hos oss er det mannen min som har hatt navnet på sin kommande datter klart i fleire år allerede, og eg har alltid vore einig. Men no når det blir meir og meir verkeleg, synes eg det er kjempevanskelig å bestemme seg heilt. Eg seier heile tida at vi må vente til ho kjem ut, og vi får treffe henne, til vi spikrar navnet heilt 100%. Det er liksom litt skummelt dette her..
Juli-babypåvei Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Gratulerer med navnvalg hehe det er ingen lett jobb altså!! Veldig god følelse når en endelig er enig om ihvertfall et navn =) Vi har hatt samme "problemene", vært på vær vår planet når det gjelder navn.. Nå har vi endelig funnet et navn til tassen som vi begge liker... men som nevnt tidligere så er det greit å se om navnet "passer" =) Uansett en vanskelig jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå