Gjest Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 I Aftenposten i dag står det en artikkel om hvor ille det er at unge kvinner ikke prioriterer å få barn, men venter til de er over 30 år. Kjenner jeg blir så provosert over at det igjen er fokus på at KVINNER ikke vil ha barn før de er godt over 30. Hva med mennene da? Skal vi liksom klare å få barn helt av oss selv, og overkjøre mannen totalt? Her i huset er det uten tvil jeg som har ivret mest for at vi skal få barn nå. Da jeg begynte å få lyst på barn for 2 - 3 år siden, ville mannen min egentlig vente 5 - 6 år eller mer. Etter en del diskusjon møttes vi ca på halvveien, og skal snart begynne å prøve å bli gravid. Sånn er det for de fleste venninnene mine også. Det er alltid de, og ikke mannen, som tar initiativet til å få barn, og det ender nesten alltid med at de får barn senere enn de egentlig ønsket kun av hensyn til mannen. Hvorfor kan ikke forskere og journalister mase litt mer på mannfolka?? Hilsen en noe irritert...
Lillevenn33 Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Er helt enig! Jeg kjenner mange som har måttet vente i mange år til mannen var klar. Alt blir lagt på kvinnen og det er urettferdig!
monca*84*j12 Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Og er det så j***** rart at folk velger og vente?? Jeg mener, det er ikke akkuratt lagt opp til at man skal studere og få barn samtidig.. Jo da, man klarer seg, men med event boliglån osv kan man nesten glemme det... Og spør du meg er studier veldig viktig, og en rettighet... Så må man jo jobbe en stund for ellers har man jo ikke rett på noe... Gud forby og få barn i det mellomskiktet..
Lillevenn33 Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Eeeh, jeg tror poenget her var at det er to personer som bestemmer, ikke bare kvinnen. Vente eller ikke vente, det er en annen diskusjon. Det var ikke det HI snakker om, hun snakker om at kvinnen får "skylda", mens man er 2 i et forhold og menn har like mye å si.
Tweak Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Kan ikke si meg mer enig! Jeg ventet på at mannen skulle bli klar fra jeg var 21 til det var gått fem lange år. Hvorfor ikke fokusere mer på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå