Gå til innhold

Søvnløse netter.


alvesnuppa <3

Anbefalte innlegg

Hei. Flere her inne som sover dårlig om nettene eller? Jeg våkner hver gang jeg skal/må snu meg, pluss alle de gangene jeg må på do. Æshj ;p!! Samt at jeg av og til bare rett og slett ikke får til å sovne. Kan ligge lenge, men må bare stå opp igjen, for så å prøve og legge meg igjen litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med dårlig søvn om natta. Er oppe endel ganger for å gå på do. Våkner av at jeg snur meg, noen ganger våkener jeg at den lille sparker og ikke minst så våkner jeg av at jeg har prøvd å snu meg til å ligge å sove på magen.. Er egentlig favoritt sove stillingen, som jeg har måttet slutte med for leeeeeeenge siden.

En natts sammenhengende søvn er det vel lenge til vi skal få igjen :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med dere begge to!

Mye do-besøk og action i magen ved leggetid her også.. sover ikke godt på rygg, da jeg får vondt i ryggen etter kort tid, ligger jeg på siden sparker jenta ned i madrassen.. jaja, vi får vel sove igjen om et par år kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt lei nå ja, og det er godt å ha noen som er i samme båt å betro seg til...!! Jeg er oppe å tramper om natta, har sånn "rendsel" eller hva det heter i føttene, tror jeg blir gaaal.. å den evige tissinga da.. det er jo deilig å kjenne spark i magen- slipper å gå å undre seg om alt er ok der inne- men noen ganger blir det nesten vel mye, selv for en vordende mamma!!!!

- Ja, det er vel noen år til vi skal kunne føle oss uthvilte igjen ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Åh så godt å lese at jeg ikke er "alene" om natta. Jeg sa til samboeren min her en dag, "jeg gleeeder meg til å få en sammenhengende natt søvn igjen!!" Men da begynte jeg å le, og det gikk opp for meg at det kan jo faktisk bli en god stund til ;p

 

Jeg får også sånn rennsel i føttene, som du beskriver "ventespent". Samt slik nesten-krampe i leggene hver gang jeg bare tenker på å prøve og strekke meg.

 

Jaja jenter... ;) Det er vel verd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira06

Nei, du er slett ikke alene på natta:)

Jeg sliter også med å få sove, ihvertfall sove godt. Våkner flere ganger hver natt, både på grunn av at jeg må på do og fordi jeg har kramper i leggene. Krampene er de verste, og gjør egentlig bare slik at jeg må stå opp. Så en god natts søvn gleder jeg meg til igjen...., om noen år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sovet en natt gjennom på to år.. Når jeg har barnevakt på gutten så våkner jeg sannelig alikevel av vane! Å nå, når han mer eller mindre sover natten gjennom er det lillesøster i magen som vil rulle rundt og turne!! Men en fattig trøst til dere andre som for første gang ikke sover natten gjennom grunnet disse små vidundrene som snart kommer; Man blir utrolig nok vant!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...godt å høre at jeg ikke er den eneste som er oppe på natten..!

Jeg sover kanskje noen timer sammenhengende også våkner jeg når jeg må på do også når jeg snur meg...(har smerter i bekkenet) :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også. Er veldig slitsomt å ligge og vri seg og vri seg, spesielt når det gjør vondt over alt i bekken og rygg! Og så må man alltid på do når kroppen endelig har funnet en ok stilling... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som sover dårlig pga smerter i bekken og rygg skjønner jeg. Et tips jeg fikk av min fysioterapaut, er å bruke et lite barnedynetrekk med ei stor vinterdyne brettet i fire inni. Denne skal da legges mellom beina når man ligger på siden, som gjør at det ikke blir noe skjev belastning på bekkenet. En pute blir som regel for liten, da den ikke gir støtte hele vegen fra skrittet og ned til ankelen. Jeg har blitt helt avhengig i allefall, kan ikke se for meg ei natt uten den, så den blir nok med på ferieturen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var den nattesøvnen... blir lite av den for tiden.

Dospringing, halsbrann, kløe og problemer med at

man aaldri finner rette sovestilling.

Og som sagt når man eendelig er så heldig å finner en...

så må man på do... igjen....=)

 

Men snart er vi i mål jenter, ikke lenge igjen no=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen jamh...

Tilegg fått urinveisinfeksjon så sov ikke hele natta her på grunn av ryggplager og hundre turer på do.

Men det blir vel bedre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da sitter man oppe igjen... kjenner man begynner å

bli irritert av for lite søvn og at man bare ligger å vrir seg.

Har i tillegg fått en vanvittig kløe, som 1000maur under huden.

Og dette bruker å komme når man prøver å legge seg

på kveldene selvfølgelig.

Ska inn å ta blodprøve i morgen for å se om det er snakk om

svangerskapskløe, også springer jeg rett på apoteket for

å kjøpe hvitvask. Håper det hjelper:)

 

Flere som har blitt plaget med kløe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira06

Helt enig med deg cnn85, en dyne kan være super avlastning på bekkenet.

Jeg fikk tidlig i svangerskapet en ammepute av en kollega. Denne har jeg brukt mellom beina hver eneste natt siden. Ettersom den er såpass lang og kompakt, så fungerer det ypperlig. Så anbefaler alle å anskaffe seg den før ungen kommer hvis man har bekkenplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaahh... ENDELIG kom den natta hvor jeg føler jeg fikk en god natt søvn!!! ;))) Var selvsagt oppe 5 ganger for å tisse, og smerter i bekken og rygg, men jeg sov faktisk innimellom :) Dette var digg! Selv om jeg egentlig ikke føler meg noe mere opplagt enn vanlig, så virket det positivt inn psyktisk! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg endelig har funnet stillingen, så begynner kriblingen i beina som jeg holder på og bli gal av......har spist magnesium, uten at det hjalp, så er det opp strekke og massere leggene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...