LilleTrille med en tulle Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html Kjempe kjekk side, som gir utfyllende og lett forståelig informasjon om øyefargegen osv. Du får vite sannsynligheten for hvilken farge barnet ditt får på øyne.
♥2 små gull♥ Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Du verden så mye rart man kan finne ut på nettet Her fikk vi 50% sjans for blå og 50% på grønne. Det var jo en bombe i og med at jeg har grønne og mannen har blå
LilleTrille med en tulle Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Som regel er det jo ingen bombe... Men feks for meg som har mor med brune, far med blå, jeg har grønne,søster brune og bror blå, så blir det litt mer "spennende". Sambo er adoptert og har brune øyne, så regner med at han "bare"har brune øyegener. Vi fikk 10% sjans for blå, 23,3% sjans for grønne og 66,6% sjans for brune... Gleder meg til å se hva hun har=)
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Jeg fikk ikke til å kalkulere når jeg putta inna lle fakta.. Mamma og pappa og lillebror har blå, jeg har grønne som morfar. Sambo har blå, men hans mor har brune. Han har en søster med brune og en med blå, og faren hans har blå... Men fikk ikke til å trykke på calkulate knappen... Vet fargene stemmer, men hva gjør jeg galt?
Kongeørna Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Morsomt... Fikk 50% for blå og 50% for grønne, men vi har to med brune....
LilleTrille med en tulle Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2009 lioevr 16 uke<3 det går ikke fordi det rett å slett ble for komplisert for kalkulatoren=P Den sier at den ikke er programert til å løse det når feks to foreldre med blå øyne får barn med brune eller grønne. Det går visst litt utover de enkle genberegningene den bruker. Men det er fullt mulig å få barn med grønne eller brune da, selvom mor og far har blå. Man kan lese en enkel med litt mer detaljert forklaring hvis man klikker nederste på siden: "How is eyecolor inherited?" Men utifra det jeg vet om gener osv, så vil jeg tro at du og samboern din har størst sjans for å få barn med grønne og blå øyne. Men det kan jo også selvfølgelig komme barn med brune pga moren til samboern din/morfaren din.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Jeg fikk 50% sjans for brune, 37,5% sjans for blå og 12,5% sjans for grønne. Jeg håper guttungen får grønne eller blå øyne, men siden bf er halvt asiatisk med særdeles fremtredende asiatiske trekk er det vel ikke særlig sannsynlig ;-)
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 aritg:) jeg fikk 37,5% blå 12,5%grønn 50% brun Likevell - vi har 2 døtre med de mest KNALL blå øynene jeg vet om :) men så lyst hår. håper på en brunette me brune øyne denne gangen - hadde vært morsomt men HELT motsatt. jeg er lys me brune øyne. pappan er mørk me blå øyne ;)
icls Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Gull nr.2 på vei: Hehehe....ja da finnes vel kanskje den sjangsen hos oss også da.Hmmm,ja det hørtes jo ganske sannsynlig ut..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå