Gå til innhold

Urettferdig å amme den ene ungen og ikke den andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg mener.. hvis man ikke har fått det til med den første, bør man vel la det være med den andre også, så de har like vilkår, føler seg likebehandlet osv.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna husker jo ikke om de har blitt ammet eller ikke, så er vel bare å amme det om man kan :)

Skrevet

de vil jo få vite det når de blir eldre!

Skrevet

Jeg måtte gjøre det på den måten, da jeg ikke fikk til ammingen med første. Andre ble fullammet i 6 måneder:)

Det er da ikke urettferdig, bare slik det blir. Selv om barn vokser opp i samme familie, så betyr det ikke helt lik "oppdragelse".

Sånn bare for å ha sagt det; Mine eldste har lik helse i dag. De er 15 og 10 år:) Lite syke begge to.

Skrevet

Man gir jo ikke ungene like stor beskyttelse mot forskjellige former for kreft, fedme senere i livet, motstandsdyktighet mot å bli diabetiker m.m.

Så hvis man ser på det på lang sikt, kan de diskuteres, HI.

Skrevet

De av mine som ble ammet lengst, har faktisk best helse. Men alt er relativt.

Skrevet

Snakk om ammehysteri!

Skrevet

Altså, om jeg forstår deg rett, så vil du at andremann skal ha like store sjanser å få kreft, diabetes, osv?!

Fordi det er rettferdig?!

Skrevet

så du vil si til en mor som røkte under svangerskap nr 1 at hun øgså bør gjøre det under nr 2 for å gi barna like vilkår??

Dette henger ikke på greip nei... Du gjør så godt du kan, og går det ikke med den ene men den andre, så gjør så godt du kan for den andre også!

Skrevet

Jeg synes ikke det er ammehysteri, jeg. Det går under andre kategorier.

Skrevet

Man bør gjøre så godt man kan for ALLE ungene sine!

De har jo i utgangspunktet ikke like gener, så de vil jo ikke ha identisk helse uansett hva man gjør.

Lev sunt, prøv å amme alle -og bruk ellers sunn fornuft:-)

Skrevet

Beskytter morsmelk mot kreft? Den var ny for meg, i hvertfall.

Skrevet

Søstra mi vart amma i to år, eg i kun 10mnd.

No er eg snurt altså......eller kanskje ikkje.

Trur unger overlever og tolererer litt ulik behandling eg.

Skrevet

Jeg prøvde alt jeg kunne med førstemann, det gikk ikke. Stakkars liten ble ikke ammet.

Jeg prøvde alt jeg kunne med nummer to, det gikk kjempe fint. Holdt på i halvannet år.

Jeg behandla dem likt, jeg gjorde mitt beste for begge to. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...