2 tette - med flette Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Har vært i spania da jeg var halvveis, og var ikke noe problem det.. Bare vær super forsiktig med maten og husdyr og sånn så skal vel det gå bra Vet det er noen leger som anbefaler å ikke dra til sydligere land pga tox.... husker ikke hva det heter parasitt/bakterien.. Men er da mange som drar sydover som gravide
Enitsirk79 Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Jeg var det sist og jeg skal det i dette sv.skapet også. Sist var jeg vel i slutten av 2 tri, og var i syden i påsken. Temperaturen var helt ok for en gravid:) Er litt mer spent denne gangen om det blir for varmt da vi reiser i juli. Ellers hadde jeg med en sånn sprit-sak som jeg vasket hender med før måltidet.
Enitsirk79 Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Spør legen og forsikringsselskapet om de synes det er ok at du reiser.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Ja, i første trimester. Skal ikke gjøre det igjen, fordi jeg var så trøtt og sliten og manglet apetitt. Ikke spesielt behagelig å ligge i sola heller.Var 14 dager i egypt uten å spise.. ikke særlig fristende å gjøre det igjen. Nå er jeg 27 uker på vei og i fin form, så skulle nok fint ha klart å reise til syden nå, men kan alltids gjøre det senere.
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Lurte på om det er farlig å bade i sjøen eller i bassenget når man er i syden?
Enitsirk79 Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 En ting du bør være obs på er sola. Du blir lettere brun som gravid, så smør deg godt. Du kan også få pigmentflekker i ansiktet som aldri forsvinner. Snakker av erfaring:(
Enitsirk79 Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Så lenge slimproppen ikke har gått skal ikke dette være noe problem.
MathildeC Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Jeg var i begynnelsen av 2. trimester (Mallorca) og storkoste meg. Spørs jo hvor man drar, men så lenge man er litt oppmerksom på hva man velger å spise, er det neppe noe problem. Veldig vanlig at gravide fortsetter å reise under graviditeten - men selv ville jeg kanskje ikke dratt til de mest eksotiske stedene.
lykkejinta Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Jeg var på Skiathos, Hellas, i mai. var da 14 uker på vei. Hadde en toppers ferie med masse sol og bading. Badet kun i havet, holdt meg unna bassenget på hotellet, passet på at maten var godt stekt og spiste ikke salat. hadde med meg slik sprit som jeg vasket hendene i før måltider.Jeg spiste også kun is som var pakket inn i papir... Har ingen betenkeligheter med å reise til syden gravid igjen, men trur ikke jeg gjør det for jeg syns det var altfor varmt..jeg er egentlig veldig glad i sol og varme.. .....men kos deg på tur og nyyyyt den voksende magen:o) Bad mye slik at du ikkke blir for varm:)
hippimamma Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 jeg skal snart på cruise men har fått time til legen før jeg drar så jeg kan høre hva hun mener om det. er nok mest å passe på maten og slikt. har tenkt å kjøpe sprit til og vaske hendene med og støtte strømer til flyturen :-) ellers masse solkrem :-D gleder meg masse. er forresten i uke 26 når turen er igang :-)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Jeg skal til Tyrkia i slutten av aug, og er da 23 uker. Tenker det går kjempe fint, har ingen betenkeligheter med det iallefall. Gleder meg til litt sol og varme igjen, for denne sommeren så ut til å bli kort. Kommer jo sef. ann på formen din og om du til vanlig takler varme godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå