Gå til innhold

endelig kom sara til verden=)(itt voldsom fødsel for de som vil styre unna)


på overtid og super klar=)

Anbefalte innlegg

hadde termin 18juni, men hun kom først 2juli..ble satt igang med modningspiller 1juli..fikk en pille hver 4 time..i 15 tiden begynte det å murre i magen..18.30 begynte det å komme svake tak i magen som utover kvelden ble mer regelmessige å relativt vonde..fikk beskje om dette var bare maserier så de gav meg morfin og en tabbelet så jeg skulle få sove, da var kl 23..det gikk ca15min og riene ble mer intense..23.30 var vi inne på fødestuen og jeg hadde 2cm åpning..1,5timer etterpå hadde jeg 7cm, det er det mest intenst vonde jeg har vært med på, måte igjenom mange "stillinger"for å få henne ned og gjennom bekkenet..å så ville hun nesten ikke forbi skambeinet(som de kaller det)ut skulle hun ihvertfall ikke, så etter en time med pressing begynte pulsen hennes å synke så da bestemte jordmor seg for å klippe(jævelig vondt)og hun tøyde det hun kunne så kom endelig hode ut, hun hadde navlestrengen rundt hode så fikk beskje på å presse uten pressve, ikke enkelt, men så på neste ve kom hun 04.13..hun var blå å skrek ikke med en gang, menvar aldri noen fare de skulle bare jobbe litt(masere for å stimulere pust)å suge luftveiene så kom skriket=)hun var 4750g og 53cm, ikke rart jeg hadde problemer med å få henne ut..jeg slet jo med å få ut førsteman som var 3610....de estimerte henne til å være 3500-4000g 2dager før hun ble født, hadde jeg vist at hun var så stror hadde jeg altså ikke født henne normalt..en fødsel er jævelig men denne gangen trodde jeg ikke jeg skulle klare det..god det er over, er jo selvfølgeli verdt det når man endelig får sitt lille nydelige nurk i armene=)takk for meg her inne å lykke til allesammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...