Gjest Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har klart å holde hodet kaldt mange kvelder nå. Hun er 3 1/2 år og vi har innført sommertid hjemme - dvs være lenge oppe og stå opp sent. Men vår lille dame klikker fullstendig når hun skal legge seg. Gråter å bærer seg, og det i evigheter etter at vi har lagt henne, snakket med henne og forklart at nå er det natten, at hun har fått være lenge oppe. I dag sprakk jeg. Vi snakket om det lenge før hun skulle legge seg, og hun sa at i kveld skulle hun være flink og grei. Men med en gang jeg nevner pysj og tannpuss er det pån igjen. Og uansett hva jeg prøver å gjøre for henne, hyler hun og bærer seg. Det virker som hun henger seg helt opp, det går ikke an å få kontakt. Og til slutt vekket hun lillesøster på 9 mnd. Da ble jeg så sint, sa klart ifra at sån oppførsel tålererte jeg ikke, og at hun fikk se å være stille. Jeg er veldig sint på deg nå, sa jeg. Og det kokte innvendig. Hun har sovnet nå, men det værste er at jeg fremdeles føler meg sint. Hun er så trassig mot meg om dagen, og vil bare til bestemor. Føler meg egentlig litt mislykket. Og særlig når jeg blir så sint. Noen ganger tviler man nesten på om barna egentlig liker deg...men jeg vet jo at barn er glade i foreldrene sine. Det bare føles ikke sån noen ganger...
melkekua™ Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Det høres kjent ut! Kanskje dere må gjeninnføre vanlig legging? Datteren vår fyller 4 i august og vi legger til vanlig tid 19-19.30 selv om det er sommer (hendt det har blitt kl 20, men da har vi enten besøk eller er på besøk hos noen).
Pittamitta Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 for meg høres dette ut som hun ikke takkler "sommertiden" din helt.. Kjenner godt igjen "symptomene" når klokken bikker 20.00 og 3,5 åringen IKKE er i kveldstell/legge modus. ville holdt på gamle rutinene jeg..
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Sånn er det her hver kveld. Jeg bare tvangssteller han, og så får han nattakos og suss før jeg går ut fra rommet hans - da roer han seg fint ned og sovner straks. Hvis dette er noe nytt ville jeg heller holdt på gamle rutiner. Noen barn er mer avhengig av faste rutiner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå