Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei =)

Jeg skal i 30 års dag i morgen,og har da lyst å drikke ett par øl.

Er det noen som vet hvordan jeg gjør det med ammingen.

Jeg tenker at jeg drikker 2-3 øl,så slutter jeg å drikke før kl 00:00,pumper ut den melken jeg har når jeg kommer hjem for kvelden.

Kan jeg da amme den melken jeg har om morgenen neste morgen?

Husker ikke helt hvordan dette var,og har ikke drukket siden den lille kom=)

Takk for svar!

=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkleste huskeregel: Kan du kjøre, kan du amme!

Dvs at melka di har hele tiden samme promille som blodet ditt. Derfor er det ingen vits i å pumpe og kaste melk, promillen vil uansett gradvis forsvinne i samme takt med at den går ut av blodet. Sjekk promillekalkulatorer på nett, vet de finnes men gidder ikke google for deg nå ;)

Skrevet

Du kan godt amme på tre øl så lenge barnet ikke er helt nyfødt da....

Skrevet

Kan man amme med alkohol i blodet da?

Han er 6 mnd.

Skrevet

Ja det kan du.

Om barnet drikker melk med 0,2 i promille skal jo det igjen fortynnes i hans kropp. Det blir som om du drikker surmelk eller noe annet med 0,2 i promille.

Vin har jo 14 % så det er stoor forskjell.

Men under graviditet er det totalt ikke greit bare for å ha sagt det også...

Skrevet

Han tar neppe skade om du har bittelitt promille - blir jo minimalt han får i seg. Merkelig nok er det flere som synes det er greit å ta seg et glass når man er gravid enn når man ammer (Ifølge Blåkors-undersøkelsen 2008). I det første tilfellet får fosteret samme promille som mor, og i det andre tilfellet drikker barnet melk med litt promille, så det er ganske stor forskjell.

Når babyen er såpass gammel som 6 mnd vil alkoholen brytes ned i kroppen, det blir den derimot ikke alltid hos babyer under 6 uker, så da bør man være helt avholden.

Skrevet

Oki=)

Siden han pleier å ville ha litt pupp i 7 tiden på morgene,så da passer jo det supert! =)

Synes det er litt skummelt dette her,redd for at han skal få noe i seg!

Men no har jeg vært en skikkelig hønemor i snart 7mnd,så jeg tror det er på tide at jeg unner meg ett par øl! =P

:)

Skrevet

Jeg drakk to øl (0,5) og en liiiiten likør i helga som var. Drakk ikke etter kl 22. Ammet kl 3 på natta - og følte at det gikk helt fint. Følte jeg kunne kjørt bil også. Det er jo også snakk om noe man gjør en sjelden gang - ikke månedlig en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...