Gå til innhold

Hvor mye ser barna deres på tv/video om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gamle er de da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt for mye... og er 4 år.

varierere jo veldig fra dag til dag. i dag ble det vel 2 timer ca på morningen, og ca 3 timer på kvelde. (barne tv og film i kveld)

Skrevet

Ikke så veldig mye. I hverdagene blir ikke tv'n slått på før barnetv og da ser den eldste det, pluss kanskje et program etter det. Eks American Funniest homevideos, sykehuset etc. Hun er 5 år. I helgene kan det kanskje bli litt tegnefilm på morgenen etter frokost:)

Sjelden hun ser dvd, ser heller tegnefilmer på nrk/tv2/disney.

Minstejenta på 2 år er ikke spesielt interessert i tv/film ennå.

Skrevet

Her ser de i snitt ca 30 minutter på hverdagene, kansje litt mindre. I helgene blir det litt mer. Hvis vi er hjemme får de se litt om morgenen også. Da kan det bli så mye som 2 timer på den eldste. Den yngste er ikke så interessert. De er 2 og 4.

Skrevet

4 år kun barne-tv på nrk...og litt på morgenen i helgene

Skrevet

Veldig varierende. Noen dager ser de ingenting, mens andre dager kan det bli et par timer. Er vi hjemme blir det litt på morgenen, men ellers bare barne TV.

Skrevet

De er forresten 5,5 og 2,5 år.

Skrevet

Ingenting!

De bryr seg ikke om tv'n. Har ei på 4 og ei på 20 mnd.

Skulle egentlig ønske de kunne sett litt på tv av og til. En halvtime slik at mor kunne lagd middag i fred :)

Skrevet

Ikke mye, får tilbud om å se barnetv, men ikke særlig interessert. Liker postmann pat og rorri racerbil, så har de på film da. Men er ikke slik at han ser de hver dag akkurat. Han er 2,5 år.

Skrevet

Aldri. Hun er 3 år.

Skrevet

Min ser en episode Små Einsteins tidlig om morgenen, så Mikke Mus og Små Einsteins rundt kl 13, og en dvd på kvelden. Han er 2 år.

Skrevet

Her ser de litt om morran, hvor mye er vanskelig å vite. De får lov til å sette på tv om morran i helger og når vi har ferie, så er de tidlig oppe ser de mer enn om de står opp senere. De ser som oftes litt på tv før de forsvinner inn i leken, og da er ofte tv på. De 4 ungene her står opp veldig forskjellig så de kommer og setter seg i sofaen når de står opp.

Idag var det en halvtime forran tv før de begynte å leke.

Utover det så er det barnetv. Ikke mye vi ser utover det. Filmer ser de sjeldent på, de holder vi av til sykedager.

Skrevet

Tv står på ca 10-30 min på morningen på vanlige dager og så 40 min på ettermiddag (barne-tv), i helger og ferier blir det 30 min-2 timer på morningen (mest ca 1 time) og i noen få tilfeller får de kanskje se en film midt på dagen om de er sliten etter å ha vært mye ute. Barne-tv på kvelden der også, og evt Newton ol.

Barna er 6,5 år, 4,5 år og 2 år, men 2 åringen ser ikke mye på, han gidder ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...