Gå til innhold

Henvisning til ordinær UL.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man har vært hos lege til man får time til UL i posten? Jeg er så spent :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk brev fra sykehuset 1 uke etter at jeg hadde vært hos legen. I brevet stod det innvilget fødeplass, samt time til UL.

Hadde regnet med at det skulle ta mye lengere tid, så er fornøyd med den korte behandlingstiden :)

Skrevet

Så bra :)

Men pleier man å måtte vente veldig mange uker på å få komme til på UL? For jeg er i uke 14 nå og legen min sa at jeg mest sannsynlig fikk time i slutten av august... Syns det var fryktelig lenge til!

Skrevet

Jeg også fikk brevet med timen til ul en uke etter at gyn (jeg går hos gyn til kontroller) sendte henvisningen. Jeg er 13+4 i dag og har time til ul 18 august.

Men rundt 18 august er midt i den vanlige tiden å ha ordinær ul, og det er det nok for deg også babymais. Det er lenge til, men en kommer ikke inn til ordinær ul før en er i de rette ukene uansett. Dersom du er fælt nysgjerrig eller nervær så kan du jo bestille deg en privat ul? Det er jo ikke så dyrt?

Skrevet

Tok en uke før jeg fikk brevet, ja.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg telte meg frem til at jeg er 21 uker på vei siste uka av august, og det er jo seinere enn hva som er vanlig :) Men vi får se nå når jeg får timen om når det blir.

Jeg har faktisk vært på to UL allerede pga smerte og blødninger, men alt har vært fint... og faktisk så betalte jeg ingenting.

Skrevet

Jeg ventet i 7-8 uker før jeg fikk brev ang ordinær UL. Da var jeg 15-16 uker på vei og har fått ul-time i uke 19... Er spent nå som det nærmer seg! 17. juli er den flotte datoen;) Ser de fleste får svar fort, men kommer vel kanskje litt an på hvor tidlig/seint man er hos lege???

Skrevet

Tok bare noen dager før jeg fikk brevet i posten. Skal på UL i august, da er jeg 20+2.

Skrevet

"Kravet" er at du skal ha fått tilbud om UL innen uke 22.

Skrevet

Tok bare noen dager fra legen sendte henvisningen til jeg fikk brevet i posten. Jeg skal inn den 5.august, er da 17 uker.

Skrevet

fikk brevet 1,5 uke etter legebesøk.. har UL 14 august er da 18+5 :))

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Det tok en uke her. Jeg fikk brev i posten en gang i mars, og hadde time i slutten av mai :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...