Prinsesse09 & gull i magen <3 Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Sikkert et veldig dumt spm, men er førstegangs og ser at det er noe vi trenger i følge "handlelister". Hva bruker man de egentlig til? Vi har kjøpt 10 "vanlige" kluter til vasking...
Lykke X 4 Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Bruker de til å tørke og beskytte mot gulp Veldig kjekke å ha.
Prinsesse09 & gull i magen <3 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Hmmm... vi har kjøpt det som het gulpekluter også... men kanskje gasskluter fungerer bedre? Gulpeklutene er jo nesten som vanlige kluter, bare litt avlang form for å legge over skulderen...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Gasklutene er perfekte som gulpekluter. Mange som bruker flanell også men jeg syns ikke de trekker til seg væske så godt.
Prinsesse09 & gull i magen <3 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2009 Skjønner. Takk for svar dere, må nok ut og handle noen gasskluter
VinterSol+2 Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 kjøp en sånn svær pakke på jysk! gaskluter kan brukes til ALT. hehe. vi har masse store gaskluter, som befinner segover hele husholdningen, ting vi har brukt gaskluter til; -gulpekluter -bleier (brettebleier) -bleieinnlegg ( i lommebleier) -(min mor brukte gaskluter innerst i engangsbleiene, fordi jeg var allergisk (som min datter) mot engangsbleier -oppvaskhåndkler -kjekt-å-ha-i-veska-kluter -kosekluter -for å lage skygge (ha over øverst på kalesjen så du ikke får sol på baby i vogna) -tørke opp ting fra gulvet -oppvaskkluter -ammeunderlag -siklekluter -smekker når du er på tur -vaskekluter... .... altså. jeg trenger å ha gaskluter over alt jeg. haha. skikkelig gasklutentusiast. men jeg kjøper bare sånne store. Får dem i 12pk på JYSK, tror de er 70x70 cm. helt geniale. (hehe, neida, jeg tenker ikke på gaskluter døgnet rundt, som det kan virke som her, men som mor blir du vant til utroolig mye søl og griseri over alt til enhver tid, og da er det så utrolig kjekt å ha en klut eller to i veska, på kjøkkenet, en bunke på badet, en der du sitter og ammer,,, en periode her gikk far alltid med en i baklomma, husker jeg. hehe. så det er ikke et kjøp du kommer til å angre på. husk at du bruker ca en klut pr bleieskift i gjennomsnitt. det er forskjell på unger. Noen bæsjer ni ganger om dagen, noen bæsjer hver 14.dag. får du en unge som bæsjer ofte, bruker du flere kluter. da må du tenke gjennom hvor ofte du vasker, sånn at du slipper å gå tom. Vi har klart oss fint med et par sånne pakker med vaskekluter fra IKEA (sånne med farge på hempen, vet du) I begynnelsen syns også far det var kjekt med kluter med egen farge til ansiktsvask, de kan jo brukes om igjen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå