Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min nekter å gape når skeia nærmer seg.. vil ikke engang prøve å smake på! han blir 5 mnd neste uke, og begynte med mais-grøt for nesten 2 uker siden. på mandag hadde vi kommet opp i full porsjon, og gutten slukte i seg på 5 minutt. det var skikkelig namme! Har aldri fått noe magevondt heller. har brukt å blande i litt sviske for å gi litt forskjellig smak.. men nå..nekt! har ikke fått i han et gram med grøt siden mandagen.

har vært på helsekosten i dag og kjøpt hirse-flak,for å prøve den.

men bør jeg vente et par dager for å gi han en grøt-pause, eller må jeg bare fortsette å prøve?

noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han et par dager uten grøt, han kan være lei. Til tross for at han kun har fått grøt noen dager. Prøv moste grønnsaker i stedet:)

Skrevet

jess.. Da prøver vi grønnsaker i mårra:) går feks gulrot og potet greit med stavmikser?

Skrevet

stavmikser er gull :) det blir bra moset med det. synes du det blir veldig tykt og ungen ikke er helt fornøyd med det kan du jo spe det ut med litt mm om du ammer, eller mme. ellers så kan du jo dyppe grøten i fruktpure. det fins mange forskjellige smaker. det ble redningen her for hun nektet alle grøtene jeg prøvde, men med litt frukt på så var det plutselig mer interessant. moset vannmelon i stavmikseren er på første plass :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...