Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg var med familien min i bassenget i dag og i garderoben var vi sammen med ei mor og hennes jente på nesten året vil jeg tippe..

Jeg har aldri i livet sett en så feit unge. Jenta mi på seks år ble sjokkert faktisk. Ja - det meste er normalt når de er små, men dette var ikke på noen måte sunt eller normalt fett. Mor var overvektig så det holdt også så det er jo ikke usannsynlig at matvanene ikke er på topp der i huset. Jenta kunne jo ikke få armene inntil kroppen engang. Når hun satt på gulvet var det tydelig at hun var hemmet av det.

Jeg fikk skikkelig vondt av henne. Hun er jo dømt til å bli overvektig hele livet uten å hjelpe for det. Og ikke prøv å si at lubne babyer er søtt - for det vet jeg. Det er flott at små barn har litt å gå på - at de har valker osv, men dette var ikke på noen måte innenfor det normale. Stakkars jente sier jeg bare.

og hva het jenta?

.................Jasmin / Yasmin... det sier jo litt også (mener jeg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden har navnet med at barnet er overvektig å gjøre??????

Skrevet

hva i alle dager har navnet hennes med at hun var stor å gjøre???

og hvis jenta var under året vil jeg ikke tro hun har blitt fora på mc donalds mat osv... ikke vær så rask til å dømme.. bare fordi moren var stor,trenger det ikke bety at ungen blir stor... det kan jo hende hun hadde en medisinsk grunn til overvekten...

Skrevet

Lurer også på hva navnet har å gjøre med overvekten?!

Skrevet

Så bra at de gikk i svømmehallen, da. Og så synd at innlegg av denne typen kanskje får dem fra å gjøre det neste gang de har lyst.

Skrevet

Barnet var sikkert 20 kilo. Medisinske grunner til overvekt hos barn gjør seg gjeldende mye senere i oppveksten.

Og overvekt er jo arvelig i betydningen at matvaner arves. OG selv om hun ikke får junk-food blir hun jo stor av å spise altfor mye vanlig mat også.

Navnet er ikke relatert til overvekten i seg selv selvsagt - men dere skjønner godt hva jeg mener om dere vil. Valget av navn sier alltid noe om foreldrene.

Skremmende at ikke folk reagerer mener nå jeg - det dere henger dere opp i er at jeg skriver hva hun heter, men at mor ødelegger jenta si er greit....

Skrevet

kjenner en nyedelig jente som heter jasmin jeg... mamman hennes er høyere utdannet og slank og flott;)

Skrevet

ok så om du heter gerd sier det hva om dine foreldre??

nei herrlighet... du må tulle nå ,ikke sant?

Skrevet

Har det at hun heter Yasmin noe med at hun er overvektig å gjøre?

Kanskje det var nettopp av den grunnen at de var overvektige at de var i svømmehallen? Svømming er kjempegod trening..

Skrevet

Hun er nok større enn hun burde hvis hun var rundt 20 kg tenke jeg, men en kan ha sykdommer som gjør det selv om en er så liten. Nå er da hun jevnlig til kontroll enda så det er godt mulig det følges opp enten det gjelder matveien eller andre ting. En annen ting er at du henger mor ut på denne måten. og så med navn til og med sånn at alle som har kjennskap til henne vet hvem det er snakk om også. Som nevnt ovenfor, er jo kjempebra å gå i svømmehallen, men det hadde i hvertfall kostet meg mye å gjort det hvis jeg etterpå leste innlegg som dette om meg selv. Hun hadde foresten et herlig navn så helt sikkert ei herlig jente da. Hva heter dine barn foresten siden du mener det sier så mye om foreldrene?

Skrevet

Har du tenkt på at moren til denne jenta faktisk kanskje er her på dette forumet...

Du kunne kanskje ha spart deg for den kommentaren ang navnet... Og for alt vi vet kan denne jenta ha en eller annen sykdom!!

Skrevet

At det finnes dumme mennesker er du et veldig godt eksempel på.

Skrevet

Hæææ???

Tror innlegget sier mer om deg, enn disse stakkarne i svømmehallen som blir beglodd av deg.

Skrevet

så flott at mammaen til denne jenta går i svømmehallen med datteren sin, da. Bare så synd hun kanskle håper at hun slipper slike psyco kommentarer som dette. For onde mennesker finens det dessverre altfor mange av. Hva om de begge har en stoffskiftesykdom?

det sykeste i dette innlegget er at ogsåp datteren din reagerer - det sier at hun dessverre er oppdratt til å bli en fordumsfull minibitch.

Om denne mammaen er her på dette forumet: drit i HI! Kom deg tilbake i svømmehallen, kos deg med jenta di.

Skrevet

Sånne innlegg beviser hvorfor jeg (dessverre) aldri tar med meg barna mine i svømmehallen. De er begge to tynne og slanke, men jeg har et veldig dårlig forhold til min egen kropp, og er livredd for at folk skal se meg og dømme. Det har jo du nettopp bevist at du gjør.

Skrevet

Oi oi...dette innlegget var skikkelig kvalmende...=(

Stakkars deg gerd som føler at du må rakke ned på en 1åring!

Hva vet du om årsaken til at hun var stor? Og kanskje de er i svømmehallen nettopp for å være i bevegelse?

Nei, skam deg HI...

Skrevet

Kanskje det var en grunn til at de var i svømmehallen?! Synes det er flott at folk tør å gå i svømmehallen selv om de er overvektige, undervektige eller hva det måtte være..

Hvis hun var rundt 1 år og så mye som 20 kg, blir hun nok fulgt opp av helsestasjonen/lege vil jeg tro.. det er jo veldig mye for et så lite barn.

Skrevet

Helt idotisk å henge henne ut med navn forresten...!

Skrevet

Og jeg ut i fra dette innlegget ser da at alle som heter Gerd må være de mest ondskapsfulle, empatiløse og uintelligente menneskene som eksisterer.

Synes faktisk mest synd på dine unger jeg som må vokse opp med en mamma som du.

Skrevet

Så trist at barnet allerede sliter med overvekt. Men det KAN være medisinske grunner til at ei så lita jente er såpass stor som hi beskriver.

Det er en kjent sak at matvaner går i arv.. Det er trist å se små overvektige barn. De sliter tidlig med kroppen sin... Det blir ikke lettere med fordømmende voksne.

Jeg er selv overvektig men har aldri brydd meg om hva andre måtte mene om min kropp. Jeg går ofte i svømmehallen med jenta mi.. De som vil glo får nå bare glo... Aldri om jeg holder meg hjemme fordi det finne fordømmende mennesker overalt.. Men nå har jeg slank mann og slankt barn så kanskje jeg ikke blir sååå uglesett.. Ikke vet jeg... :-)

Synes du var enormt dømmende hi.. Og nei, jeg skjønner virkelig ikke hva navnet til jenta har med problematikken du presenterte... Ikke i det hele tatt!!!

Skrevet

herregud det kan da hende barnet hadde stoffskifte problemer????

Barnet mitt er 9 mnd, og veier 11!!!!! men det er mange grunner til det, og vi vet at hun kommer til å stagnere med vekt.men hadde jeg fått blikk eller ANTYDNING på at du hadde ment hun var feit eller no, så hadde jeg slått deg rett ned!

og hun har også et utenlansk navn... OH NO!!!

Skrevet

Jeg prøver å skjønne hva du mener jeg, men får det virkelig ikke til..

Kan ikke du fortelle oss hva du mener navnevalget forteller om foreldrene til Jasmin da? Hvordan er alle foreldre som kaller barnet sitt Jasmin?

Venter i spenning.. ;)

..ellers må jeg legge til at jeg synes det er mer skremmende at noen antar at ''en mor ødelegger jenta si'', og bestemme seg for at sånn må det være.

Jeg er sikker på at alle her inne synes det hadde vært ille om hun fikk kake til frokost, middag og kvelds, men det som reageres på er vel heller hvordan det virker som at du tar det for gitt at det er morens skyld, siden hun er overvektig selv.

Skrevet

Sjeldenjeg gidder å kommentere slike innlegg...men dette blir bare FOR dumt! For det første, hvis ungen er rundt året kan det skje MYE med kroppen hennes, som gjør at hun fint kan bli normalvektig som større....dessuten...hva har NAVNET til jenta å gjøre med om hun er overvektig eller ikke? Ja, klart vi henger oss opp i det når du døler for å nevne det....at hun veier rundt 20 kg er velø ren gjetning fra din side eller...moren sa vel ikke høyt hvor mye hun veide? En 1-åring har vel mest sannsynlig ikke så veldig dårlige matvaner enda...og om moren har det fordi hun var litt stor, vet jo ikke du noe om...nei, dette ble bare for teit!

Skrevet

Jeg visste dere kom til å miste poenget mitt fullstendig.. Jaja

OG jeg heter ikke Gerd for det første. Det er slett ikke mulig for noen å kjenne henne igjen utifra dette innlegget. Norge er da ikke såå lite.

OG innlegget er ikke ment for å henge ut noen, men mer for å påpeke at man har et ansvar for å legge et godt grunnlag for barna våre både med tanke på mat og aktivitet.

Flott at de gikk i svømmehallen selvsagt. OG jeg er faktisk ikke så fordomsfull som dere vil ha det til, men klart man reagerer på omsorgssvikt for foreldre! Det er jo det dette dreier seg om.

Hadde dette vært ett innlegg om bilseter, teppe foran vognen eller andre ting så hadde jeg fått maaaange med med om hvor forferdelige mødre som ikke gjør noe riktig.

Nettopp fordi dette er om kropp som er et senvitivt tema reagerer dere.

Dere som bare henger dere opp i navnet - glem det - det er ikke poenget!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...