Gjest Skrevet 11. juli 2009 #26 Skrevet 11. juli 2009 Har de ikke sete, så kjører jeg ikke. Punktum. Å kjøre med barn i bil som ikke er sikret etter forskriftene er både idioti og ulovlig. Dette er desverre en oppfatning jeg nesten bare møter på her inne blandt andre dibbere, IRL så virker det som de flste foreldre overhode ikke har noe problem med å fire (kraftig) på sikkerheten når "det bare er snakk om en liten tur i ny og ne". Jeg opplever faktisk at andre foreldre ser på meg som sær og vrang når jeg ikke vil ha barna deres med i bil uten skikkelig sete, eller nekter å ha 2 åringen vår forovervendt. Er en ganske sprø verden når man må forsvare at man gjør det som er lovlig og mest sikkert og ikke omvendt...
Solskinnsjenta Skrevet 11. juli 2009 #27 Skrevet 11. juli 2009 Må si jeg synes det er fascinerende med dere (anonyme, selvfølgelig) som sier at så lenge foreldrene sier det er greit. så setter dere andres barn usikret i bilen... Er det det dere kommer til å fortelle politi og forsikringselskap også? "Jeg vet at et barnesete ville gitt barnet mindre alvorlige skader, men foreldrene sa at det var greit..." Husk, ulykker skjer på korte turer også. og jeg regner med at ALLE - selv dere ultraavslappede, antihysteriske- vet at man sjelden er alene på veien. Og at ikke alle begrenser drikking til etter kl åtte på kvelden... Eller hva med dem som mener at de kjører fint på en paralgin forte eller tre... Det kunne ikke falle meg inn å kjøre med barn usikret i bilen, hverken egne eller andres.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #28 Skrevet 11. juli 2009 Det er påbudt med bilbelte i alle personbiler. Det er kun i noen busser det ikke er bilbelter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå