Gå til innhold

Nå sitter jenta mi på 4 mnd forovervendt fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var så dårlig plass til beina....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he... hva slags sete har du da? ;-)

Skrevet

Kjører Opel Micra.. vurderer å bytte bil, men snuppa trives bedre forovervendt:)

Skrevet

Haha! Jeg hadde latt meg provosere, men selv den dummeste personen vet at det er forbudt..

Skrevet

dårlig plass til beina i for en 4 mnd gammel unge? sikker på det ikke skulle stå fire år?? beina til e 4 mnd gammel unge kommer da virkelig ikke utfor bilstolen. på de fleste bilstoler jeg vet om er det god plass til beina til ungen. dessuten er du pliktig til å ha ungen festet riktig i bilen. hva bryr du deg mest om? at ungen skal ha utsikt eller at den er beskyttet slik den skal i tilfelle kollisjon? herregud hvor uansvarlig du er.

Skrevet

Fin utsikt er viktig for trivselen! tenk om det var du som måtte sitte å stirre inn i seteryggen i flere timer!!! går det an å bli mere egoistisk?

Og det er ikke 4 år jeg mener nei!

Skrevet

18.58; Du sitter der å flirer over dumme mennesker. Da må jeg bare stille deg et enkelt spørsmål; forbudt sier du?

Du mener det er forbudt med fremovervendte seter? Om selv de dummeste bør vite dette, så kan vi vel kategorisere deg som rimelig dum? Fo det er ikke forbudt, men det er anbefalt å ha de bakovervendt.

Det er en vesentlig forskjell eller? Folk her inne slutter aldri å sjokkere!!:)

Skrevet

19:07... jo det er forbudt å ha en 4 mnd. gammel baby forovervendt.

Skrevet

Nope, men anbefalt!! Det er to forskjellige ting serru!

Skrevet

Forbudt? finn den regelen for meg? så jeg kan lese den selv.. for det tror jeg ikke på...

Skrevet

Jeg er den første som sa det er forbudt. Forovervendte bilseter finnes først fra 9 kg. Det er ikke lov å snu de før de er MINIMUM 9 kg.. Du skal ha en kraftig unge for å klare å være over 9 kg når du er 4 mnd for å si det sånn..

Skrevet

Noen som ikke har fulgt med i timen gitt. hehe Forbudt å sitte forovervendt har jeg aldri hørt. Vi har også dårlig benplass til jenta vår på 4 mnd. Hun er så lang.

Skrevet

Det er 100% valgfritt om du vil ha barna dine forover eller fremovervendt, men det er anbefalt å ha de bakovervendt frem til 4 år. Forbudt med fremovervendt sete er det ikke. Dere som sier det vet ikke hva dere snakker om.

Skrevet

Gikk litt kjapt i skrivingen her, hehe. Mente selvfølgelig fremover eller bakover:)

Skrevet

Å fy flate for ei svær blubbe ungen din må være da. 4mnd og ikke plass til beina? jaja. gratulerer til deg hvis du kræsjer da.

Skrevet

Har du hørt om å være lang eller? Er du dum anonym 19:40?

Skrevet

Oj. Stor unge du har som er over 9 kg ved 4 mnd. Tror nok det er noe galt med ungen din da. Få den sjekket hos legen. Det er en vekt de fleste babyer har ved 1 år.

Skrevet

Herregud, dette trodde jeg alle vistte. Det eksisterer bare bakovervendte stoler til barn under 9kg i Norge som er godkjent. Det er ulovlig å kjøre med ikke-godkjente seter. Ergo kan man ikke lovlig å ha et barn på under kg forovervendt.

Sjekk trygg trafikk

Skrevet

Trygg trafikk

Gruppe 0

Vekt 0-10 kg, alder 0-ca. 9 måneder

I denne gruppen finnes det tre alternativer for å sikre barna.

* Barnestol montert mot kjøreretningen.

* Babyseng (boxette)

* Sikkerhetsnett for bruk sammen med barnevognsbag.

Legg merke til at forovervendt sete ikke er et av de lovlige alternativene.

Skrevet

SHIT!!!!!

MYE heller framovervendt sete enn boxette eller nett!

Men, jeg kommer ikke til å snu setet før hun er rundt 4!

Skrevet

mener også at det er forbudt med forovervendt så tidlig. er først når ungen er 9 kg at en kan snu de.tror nok at politi ved en eventuell kontroll ikke ville latt deg reist videre med babyen sittende framover.

du vet at ungen din ikke har nubbesjangs til å overleve en evt kollisjon???

syns du er uansvarlig jeg.

jeg har hatt mine unger bakovervendt til de har fylt 4 år. det er det tryggeste. regner med at du har vett til å forstå at du ikke bare kan gå på butikken og kjøpe deg en ny baby dersom hun pga din uansvarlighet skulle omkomme i en trafikkulykke??eller det er vel for mye forlangt at du skal fatte noesånnt .......

du har ansvaret for et uskyldig lite barn som ikke kan passe på seg selv, og det er din oppgave å gjøre dette riktig, dvs at hun må sitte bakovervendt iallefall til hun er 1,5 år!!

har du sett krasjtester med forovervendte seter på youtube?? det ser helt fryktelig ut, selv med større barn enn ditt. tenk deg hva som skjer med hodet/nakken til en såå liten baby ved kollisjon...tror ikke det ville vært så mye igjen av nakken :( dessverre...

Skrevet

Hun har bikket 8 kg. Er veldig glad i majones!

Lagt ut for å provosere? Jeg gjør da kun det som er best for barnet MITT!!

Neida, dette er kun et innlegg laget i den hensikt å provosere.. Kjedelig å sitte alene hjemme en fredagskveld;) det værste er at noen går fem på..Hehe.. sitter forovervendt pga at jeg kjører Opel Micra:P

Noen bra på tv i kveld da folkens? -så dere slipper flere innlegg fra meg;)

Skrevet

Herregud så dum du er som ikke skjønner ironi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...