Gå til innhold

Kryss fingrene for Sanasol og lille i magen!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva hun synes om at jeg legger det ut her men vi er jo en sammensveiset gjeng og jeg gjør ikke annet enn å tenke på henne hele tiden.

Fikk i dag morges melding fra henne om at vannet gikk i natt og hun er nå innlagt på riksen. Og kommer til å måtte være der til lille er født. Det er umulig for meg å vite hvordan hun har det nå, kan bare tenke meg det. Sikkert helt utrolig tøft! Men sanasol er ei tøff dame og jeg håper hun klarer å ha litt positive tanker oppi den forferdelige situasjonen.

Hun får antibiotika og lungemodningsmedisin, og håper på at den lille holder seg i magen iallefall 1 ukes tid til slik at medisinen får tid til å fungere optimalt.

Nå har jeg heldigvis positive erfaringer med så prematurfødte...min lillesøster var 680 gr. og ble født nokså på denne tiden i svangerskapet og er i dag ei vilter og særdeles smart 5 åring :-) Sanasol sin lille er estimert til 684 gr så det er jo supert!!

Mine tanker kommer til å utelukkende dreie seg om Sanasol og den lille i magen i tiden fremover....håper hun klorer seg fast et par uker iallefall slik at hun har alle de beste odds med seg.

Masse klemmer og tanker sendes til Sanasol fra oss!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var nok flere som fikk den meldingen på morran i dag ja... jeg har liksom ikke helt klart å konsentrere meg på jobb. Har vært i konakt med henne flere ganger. de har det tøft, men hun syns det gikk "lettere" utover dagen i dag. Som hun skrev at det er jo ikke så mye forandring hun kan gjøre og hun setter kortsiktige mål. Hun sier de er glad de har Mia og går dette bra som blir det en Bonus. Tøffe Sanasol.

Vi krysser fingre og tær for at dette skal gå bra, og at den lille mini prinsessa kan tenke seg å være inni magen til mamma noen uker til!

Men som samsyn skriver hun er allerede blitt 684g og det er jo supert. så nå ma lungene også bli helt supre!

stor klem fra oss til hele familien

Skrevet

Ja, det var litt av et sjokk å få den meldingen.

Jeg synes det er flott at de har en positiv holdning og regner med at de er i de beste hender der de er nå.

Krysser fingre og tær for at dette går bra og at den lille snuppa holder seg i magen litt til.

Tenker masse på dem om dagen og sender over varme tanker og klemmer!

Skrevet

Riksen er et av de beste stedene man kan være når det gjelder slike komplikasjoner så de er i de aller beste hender vil jeg tro :-)

Sanasol har en utrolig positiv og tøff holdning til det hele og det synes jeg er kjempebra!

Har lest masse om for tidlig vannavgang og funnet en hel del positive historier hvor ting har gått strålende. Det viktigste for Sanasol nå er at hun ikke får noen infeksjon....klarer de å unngå det så er mulighetene for at lillemor kan være i magen en stund til veldig gode :-)

Hun har også fått begge lungemodningssprøytene og det øker jo sjansene for at dette går bra betraktelig!

Mia er jo en liten fighter hun så jeg tror lillesøster i magen nok også er av samme ulla :-)

Krysser fingrene for at Sanasol får mange dager i horisontalen på riksen med lillemor inni magen :-)

Skrevet

Hei jenter, takk for godt tanker. Jeg er sikker på at det hjelper :-) Nå har gubbe fikset internett til meg, men jeg prøver å holde meg til nyheter og unna prematurhistorier. Klok v erfaring så leser jeg alltid feil ting, og nå er det positive tanker som gjelder.

Jeg er også veldig glad jeg er på Riksen, glad jeg valgte Føderiket for da sogner jeg hit og ikke Ullevål som jeg jo er så glad i ;-)

Formen er fin, hadde familie på besøk i går, og det var koselig men litt slitsomt. Vesla slutta å sparke og jeg tvang de til å finne hjertelyd igjen, men den var helt fin. ble vel bare litt slitsomt. I dag kom Mia og pappa'n, og da trilla tårene igjen, så godt å se veslejenta vår. Hun er veldig nysgjerrig og glad, vil kose magen og blit litt sur når hun ikke får lov. Satt litt i senga med meg og så på tv, det var kos. Vi har masse familie som heldigvis stiller opp som barnepassere, og godt er det.

På mandag treffer jeg uke 24, og det er milepæl nr. 2. Vi har begge lungemodningssprøytene innabords, så det er også bra. Vi er j glade for at dette skjedde nå, i forige uke hadde det ikke vært håp.

Jeg ligger og skriver, orker ikke ta rettskriving. Ville bare oppdatere og si at alt går bra så langt. Vi er en familie med stabeister, så jeg kan ikke skjønne hvofor lillemor i magen ikke skal være en sta frøken hun også. Familie har fått streng beskjed at om de skal gråte så får de ikke komme, jeg kjenner at det gjør meg svak og nå tenger jeg å være sterk. Det skjønte de heldigvis, selv om jeg så noen harde blunk. Det er jo veldig kritisk, vi vet det, men det kan jo også gå bra Jeg bruker søstern til Samsyn som mål, håper det er greit :-)

Men nå må jeg prøve å sove litt, ikke så lett alltid med tuber og slanger men det går inimellom. Takk igjen for klemmer og tanker, alt kommer godt med :-) Klem fra oss alle 4

Skrevet

så godt å høre fra deg Sanasol!

Skal pøse på med positive tanker i din retning :-) Dette bare må gå bra, noe annet er ikke et alternativ :-)

Og det er selvfølgelig mer enn greit at du bruker lillesøsteren min som mål! Hun er et levende bevis på at prematurfødte ikke trenger å ha en haug med problemer. Hun er så godt som aldri syk, utrolig skarp i hodet, ingen adferdsproblemer...rett og slett ei herlig og helt normal jente :-)

På henne så rakk de akkurat 48 timers regelen for lungemodningen før de måtte ta henne. Da veide hun 680 gram. Dere har fått full uttelling for lungemodningen, så nå er det bare litt ekstra ruging som skal til for å gjøre lille i magen enda sterkere enn det min lillesøster var når hun ble født. Og for hver time hun er i magen jo bedre odds har dere.

Og om du føler deg engstelig for lite liv osv osv så skulle det bare mangle at du står på kravene dine og får en ekstra sjekk eller 100 ! Nå er ikke tiden for at du skal bekymre deg mer enn det du absolutt må, så vær sterk, ikke nøl med å be om ting. Sykepleierne er der for deg, det er jobben dems, og ikke ta et nei for et nei om du er engstelig for noe, hva det enn måtte være!

Og ikke nøl med å spørre om det er noe du lurer på i forbindelse med min lillesøster....om jeg ikke kan svare med en gang så skal vi uansett til Bergen i morgen tenker jeg så da har jeg full tilgang på informasjonen...da skal vi besøke dem :-)

stooooooor klem og haugevis med positive tanker til dere alle 4!!!!

Skrevet

Så koselig å høre oppdatering og at ting står bra til!

Jeg vil jo tro du er overlykkelig over å slippe Ullevål, etter sist gang...

Dere er supre som har en så fin postitiv holdning!

Sender over de beste varme tanker og kysser fortsatt fingrene for dere!

Skrevet

Hei,

Sender masse varme tanker fra denne kanten også. På Riksen er dere i gode hender. Det vet jeg jo selv fra prematuravdelingen. Selv om lille M fikk 34 uker i magen før hun meldte sin ankomst.

Vi sender masse positive, varme tanker til dere og håper tulla har tenkt å klore seg fast en god stund til. De er jo kjempeflinke med dette på Riksen og har gode erfaringer med for tidlig fødte. Vi er heldige i dette landet som får så god oppfølging.

Om du får stunder hvor du sliter så vet du hvor du finner oss både på mobil og her på DIB.

Har du lyst på besøk om det blir stusselig å ligge der så er det bare å gi beskjed så skal vi nok komme og muntre deg litt opp.

Mange varme klemmer fra Lykkebarn og Mathilde.

Skrevet

Åh du milde himmel, som jeg fikk et rart gufs nedover nakken når jeg leste meldingen! - Dette er en grufull situasjon å være i og alle mine positive tanker og ønsker om vesla skal holde seg inne i magen din en god stund til!

Heldigvis, som de andre her også sier, så er de utrolig dyktige her i Norge, og dette kan faktisk gå veldig bra! Det har vi erfart selv. Et vennepar av oss, som var gravide når jeg gikk med lilleM, fikk sin lille Malin i uke 25, og hun er nå en vilter, frisk jente som man nesten ikke kan se at er født så altfor altfor tidlig!

Så bra at dere klarer å være positive og tenke på det beste!

LilleM sender en stooor klem til Mia, den tapre vordende storesøsteren!

Trenger du noe bra lesestoff, så si fra, jeg kan stikke innom med noe til deg!

Skrevet

Hei! Utrolig flott å lese hvordan du og familien takler denne situasjonen! Og som andre også skriver her, så er jo Både Mia og mammaen to skikkelig tøffe damer som takler det meste, så da får vi håpe at Vesla klarer å klore seg fast en stund til. Godt å vite at dere er i de beste hender! Masse positive tanker og klemmer fra Maja og meg.

Skrevet

hei hei

Det var et lite sjokk! Håper virkelig dette går bra men det høres ut som om du er i trygge hender der oppe så dette går sikkert fint. Og så er jo du en fantastisk fighter og en fornuftig og positiv person,- det hjelper. Jeg er også glad på dine vegne for at du ikke er på Ullevål...har inntrykk av at riksen er et sted du føler deg trygg og virkelig kan slappe av.

Hm, plutselig ble mine bekymringer og ukenedtellinger veldig bagatellmessige....mitt "frø" er vel snart 2 kg om hun må ut nå.

Stor lykke-til klem!

Skrevet

Takk igjen alle sammen! Her går livet sakte videre, jeg ligger på rygg og ruger og vet at verden fortsetter rundt meg. Det er ganske sprøtt så liten verden man får, og hvor store alle små ting blir.

Jeg har blitt helt opphengt i tider, mattider (har fått ukesmeny og kan velge middag! Heia Riksen!), tid for blodprøve, blodfortynnende, antibiotika etc. Jeg gleder meg nesten til neste sprøyte, for da skjer det noe. Har forresten begynt med blodfortynnende sprøyter for å unngå blodpropp, de ser nå på meg som en langtidspasient og det er bra! :-)

I går kveld fikk jeg en liten blødning, og kjente at jeg fikk en liten knekk av virkelighet. Det trenger ikke å bety noe, men vi holder det under oppsyn. Vi holder oss positive, men vi er fullt klar over hva som skjer og hva det betyr. Vi får en ekstrem-prematur baby med alt som medfølger, og det er i beste fall. Vi skal snakke med de på avdelingen hvor hun skal om alt går bra under fødsel, det blir vel nyfødt-intensiven tenker jeg. Vi aner ikke noe om hva vi går til eller hva vi kan forvente oss, så det blir godt å få litt info. Jeg vil bare ikke ha statistikker, jeg vet at oddsen er dårlig men jeg vil helst ikke vite hvor dårlig.

Jeg kjenner liv hver dag, hun er sterk i sparkene og det tar jo jeg som et godt tegn. Mitt neste mål er mandag, da er vi i uke 25 og mye er gjort. Livmorhals er lang og ikke åpen, så vi kan jo faktisk bli liggende en stund om ingen infeksjoner kommer.

Gubben er helt fantastisk, noen har vel fått med seg hvor mye han jobber, men nå snur han alt på hodet og setter alt i sving for å være mest mulig med Mia og å besøke meg daglig. Det er virkelig i motgang man ser hva folk er laget av, og nå er jeg bra stolt av han. Mia sier at hun savner mamma, men hun er en tøffing og tar det fint. Hun er heldigvis sosia og vant til å være med andre enn meg også.

Ellers så skjer det ikke så mye, ville bare sende en liten oppdatering (lettere enn å sende mange tekstmeldinger ;-)

God ferie til dere som skal ut og reise snart, kos dere med familien! Klem fra oss :-)

Skrevet

Så godt å høre fra deg Sanasol! Det er 1.pri om dagen det å sjekke om det er noen oppdatering fra deg:)

Langtidspasient..... et ord som vanligvis ikke høres så forlokkende ut, høres nå ut som en gave. Vi krysser fingre og tær for at infeksjonene holder seg unna og at hun fortsetter å kose seg i magen din med spenstige spark.

Du får gi en god klapp på skulderen til mannen din også som vet å ta vare på familien sin:) Dere er en sterk familie og vet å ta vare på hverandre!

Masse varme klemmer fra oss:)

Skrevet

så godt å høre fra deg igjen Sanasol! Sjekker maaange ganger om dagen etter oppdateringer hehe

Langtidspasient er jo kjempebra :-) Da satser vi på at du er langtids-gravid-pasient ;-)

Må være vanvittig kjedelig og langdrygt å ligge der i sengen, men når man ruger på det flotteste i verden så er det jaggu verdt hvert sekund vil jeg tro.

Og som du sier - så lenge du ikke får infeksjon - så kan lillemor være i magen mange uker til, så jeg krysser fingrene for det!

Dere er en sterk familie og det er nok deilig å se at mannen din nå virkelig tar ansvar i den alvorlige situasjonen. Det er da man får se hva de virkelig er laget av :-) Og du er jo temmelig fantastisk du også Sanasol!!!!

Fortsett med den flotte ruginga....tenker på deg hele tiden og krysser fingrene!

Stoooooor klem fra oss!!!!

Skrevet

Håper det fortsatt går bra med deg og at lillemor er godt gjemt i magen enda. Det var jo kjempefint å lese på FB at din status nå var vurdert til stabil og ikke kritisk. Og at de nå ser på deg som langtidspasient betyr at de nå har stor tro på at dette går bra!

Vi krysser fortsatt alt vi har av fingrer og tær for at dette skal gå bra.

Du er en super ruger :-)

Klemmer fra oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...