Gå til innhold

"høygravid" uten strekkmerker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det fler enn meg som venter på strekkmerkene? savner dem ikke, men syns vel at di kunnet kommet litt gradvis slik at man ble vant til å se kroppen forsvinne...

noen sier at di kommer siste 4 ukene, mens noen mener di kommer under eller etter fødselen. (???) finnes det egentlig et riktig svar??

var 45 kg og veldig tynn når jeg ble gravid, nå er jeg 75 kg og alt annet enn flatterende, så når kommer di egentlig??

tør ikke å tro at jeg skel være i den -10% klubben som ikke skal få noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ingen strekkmerker forrige svangerskap og har ikke sett noe tegn til noen denne gangen heller. Håper virkelig de skal holde seg unna min kropp. Jeg bruker en god olje som jeg smører de utsatte stedene med hver kveld, noe jeg har gjort i noen mnd nå og kommer til å fortsette med den siste tida fram mot fødselen. Om det hjelper eller ikke vet jeg ikke. Jeg brukte den sist og ville ikke teste ut om den var til noe hjelp eller ikke, så jeg har valgt å gi meg selv samme behandling også denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen strekkmerker, og fikk heller ingen i forrige svangerskap. Verken min mor eller søster har fått under sine svangerskap, så regner med at det kanskje er genetiske årsaker til at de uteblir?

Jeg smører meg med feit fuktighetskrem når jeg husker på det, men er ikke noe særlig flittig, egentlig.

 

Så hipp hurra for deg, og hipp hurra for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36+1 i dag og ikke antydning til strekkmerker enda, hadde trodd de skulle komme, vi er nå litt rare som går å venter på dem! ;-)

 

Jeg bruker en olje og krem fra Declor som jeg har fått anbefalt. Disse skal hindre strekkmerker. Har brukt dem siden uke 17 eller noe slikt, håper de hjelper også de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt en skikkelig fet krem fra aderma hver dag siden 5 mnd. innbilder meg at det sikkert hjelper selv om fastlegen min sier jeg bare lurer meg selv. hehe...

jordmor sier derimot at det er hormonelle årsaker til at di kommer/uteblir. (WHAT?!?!) velvel, gleder meg selvfølgelig over at di ikke melder sin annkommst sånn med det første, men tar meg selv i å "lete" etter dem hver morgen i speilet...

ja vi er noen raringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke strekkmerker med første gutten min, og har ikke fått noen nå heller. Jeg er 36+3 nå..

Jeg har i forrige og i dette svangerskapet smurt meg med olje fra Weleda:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen strekkmerker enda, uke 36 i morgen. Har hørt at det er viktig ikke bare å smøre, men også "jobbe" med underhuden da det er der det skjer, om de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått strekkmerker (er 36 uker i morgen) og venter egentlig ikke noen heller. Fikk ingen sist. Som ei over her nevnte, tror jeg det er litt genetisk? Mamma har hatt 3 svangerskap og fikk ingen strekkmerker.

 

Jeg tror ikke på at kremer har noen effekt jeg da (siden strekkmerkene oppstår i underhuden), og har derfor ikke smurt meg med noe.

 

Du skal se du slipper unna du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk strekkmerker 1.dag på overtid ved forrige graviditet. Ikke så mange men noen få. Skikkelig irriterende. Har ikke kommet noen flere nå, men har msitet følelsen rundt navelen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 uker på vei i dag, å har ennå ikke fått strekkmerker...

Jeg har også hørt at de kan komme under eller etter fødselen...

men jeg tar det som det kommer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var home-free, men i dag oppdaget jeg strekkmerker =(

Løp hysterisk til life og kjøpte olje =(

Håper dette går bra, hater strekkmerker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt olje fra Urte-haven og Weleda fra ganske tidlig av, og unngått strekkmerker sålangt (uke 38). Men så har jeg ikke så veldig stor mage heller. Vet ikke om det er oljene som er avgjørende, men tør ikke slutte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hurra! ingen her heller. gått opp elleve kg. fra 50 til 61... og regner med at det kommer mere. ikke et strekkmerke og jeg er stor fornøyd. må faktisk si det. man kan forebygge, jeg har smurt med body butter fra body shop. men mest fordi det er utrolig deilig. men i bunn og grunn kommer faktisk strekk merke innenifra. av hormonelle årsaker. min venninne fikk strekkmerker bak kneet etter fødsel.. rart??? ja mulig, men det er nok et bevis på at ikke hjelper å smøre seg for mye. men det er sikkert forebyggende på visse områder og det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå (er i uke 38) fått mine første strekkmerker, 3 stk faktisk, men hør her; kunn rundt arret til blindtarmen!! PÅ TVERS!!

nå kommer spørsmålene krypende... kommer "vennene" snart? eller er det kun fordi huden er arret akkurat der fra før? kan jeg få dem til å forsvinne? og isåfall, hvordan???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker kommer ikke bare pga at du vokser fort.

Det er hormonelt også, så egentlig er det ikke så mye man kan gjøre med det når en først har fått de. Trur det er lite vitsi å smøre seg med fuktighetskremer eller strekkmerkekremer, for det er i underhuden man sprekker ikke på selve huden du smører.. Så det har liten effekt!

Enten så får du strekkmerker eller så er du en av de få heldige som slipper unna. Å bli gravide har vi valgt selv, og dette er en av de vanlige tingene som følger med, enten vi liker det eller ikke! Men det er faktisk vi som gjør med med oss selv nå :)

 

Jeg har mye strekkmerker og tenker ikke så mye på det, jeg er bare så takknemmelig for det jeg har inne i magen min at noen strekkmerker er helt ubetydelig! Samboeren min liker meg fremdeles som den jeg er, og det er det som har noe så si for meg! Ingen andre som skal se og studere meg uten kle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mot slutten av mitt 3. svangerskap, og har enda ikke sett noen strekkmerker. De trenger ikke å komme, vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 37 og har ikke fått noen strekkmerker på/rundt magen. Jeg har hele veien smurt meg flere ganger daglig med en feit og god Body Butter fra the Body Shop.

Jeg kom liksom ikke på å smøre lår og rumpe, og der blomstrer det med strekkmerker og cellulitter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men er i uke 37 og må ha planlagt ks om to uker, og ingen tegn til strekkmerker, har gått opp 11kg. Har aldri brukt noe krem, fordi det er hormonelle årsaker til strekkmerker... Lykke til alle damer her inne, nå er det ikke lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo forebygge dersom man smører seg hver dag, i den grunn ved at da masserer man huden, noe som går ned til underhuden og gjør den mer elastisk.

 

Spør du meg er det i alle fall verdt et forsøk ;) Jeg smører meg ofte å masse, og samboer hjelper gledelig til med å masere huden på magen og bryster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble ikke et eneste strekkmerke på meg, men nå fødte jeg i uke 37, så hva det hadde blitt om jeg gikk helt ut eller på overtid er jo ikke godt å si. Mange av de jeg kjenner sier de fikk sine helt på slutten.

Jeg har smurt meg inn med spenol og/eller babyolje i mageregionen hver dag hele svangerskapet gjennom, og jeg innbiller meg at det har hjulpet. Men jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde gjort det.

Jeg hadde forresten ganske svær mage, så var overrasket over at strekkmerkene ikke kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen strekkmerker på meg denne gangen heller. Hurra!

Jeg er ganske sikker på at det er genetisk, har bare smurt meg inn en gang i blant når jeg husket på det. Og magen ble ganske svær, lå i det øvre sjiktet av det grønne feltet på symfyse-fundus-måleskjemaeet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...