Gå til innhold

Hjerneblødning - trenger solskinnshistorier :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min har fått hjerneblødning og jeg er så redd og lei meg. Han er bare 60 år og vesla trenger bestefar i mange år til..

Hadde vært så deilig å høre om andre som har hatt hjerneblødning og blitt bra igjen.

Trenger litt hjelp til å holde motet og humøret oppe akkurat nå. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerfar har hatt hjerneblødning og nå hadde faren hans det også nylig. Dette var subdurale hematomer da. Gikk veldig bra med begge:)

Skrevet

Faren min hadde hjerneblødning for noen år siden-bare noen og 50 år. Han ble lammet i den ene siden, fikk igjen følelsen ganske fort med unntak av armen. Kort fortalt lå han på sykehuset noen uker, sykemeldt i ca. 6 mnd og måtte trene opp armen og hånden igjen. Men det gikk bra. Han er som før med unntak at han nok er litt svakere i den armen og blir fortere sliten-trenger mer søvn enn tidligere. Dette kommer nok muligens av alle medisinene han tar.

Får håpe det ordner seg for faren? din( husker ikke helt om det var faren din du skrev)

Skrevet

Dess yngre en er, dess bedre prognoser:) Og 60 år i denne sammenhengen er ikke gammelt.

Det er litt vanskelig å si noe om hvordan det går for din far, da du ikke sier noe om hvilken del av hjernen som er rammet. Hvilke funksjoner som er påvirket. Men det kan nok legene som har med ham å gjøre, forklare deg:)

Skrevet

Mamma fikk hjerneblødning da hun var 46, var døden nær og lå i koma i en uke- men etter operasjon kom hun seg kjapt og hun fungerte akkurat som før. Jobba fullt helt frem til et par år siden, hun er 64 nå.

Så det kan gå helt fint:)

Skrevet

Bestefar hadde hjermeblødning for ett par mnd siden. Han er nå kommet hjem og er MYE bedre!

Fra å være så godt som lam i ene siden, til å nå gå og klare det meste selv!!

Pratet rart, husket dårlig og var så godt som lam i ene siden rett etterpå! Men god oppfølging og mye trening har gjort han sprek igjen :)

Håper det går like bra med pappaen din :)

Skrevet

Hei.

Takk for alle svar. Godt å høre at mange blir helt friske igjen. :)

Prognosene er relativt gode. Han vil ha lammelser i høyreside , men mest sannsynlig bare armen (vanskelig å si hvor mye som kan trenes opp). Nå venter vi bare på at han skal kunne kommunisere med oss igjen.

Tung tid det her..

Men jeg har tro på at det går bra. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...