Juuuunibaby <3 Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jeg lurer på hvor mange det er vanlig å ha? Har ei venninne her som har 6 stk. Jeg synes det er litt mye. Jeg tror vi blir å ha 2 stk, et par, til vår lille gutt. Synes gudmødre og fedre skal være noe spesielt for barnet...
EnJente_m_2Jenter Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Dersom man velger feks 6 stk, så betyr jo det overhodet ikke at disse ikke blir spesielle for barnet ? Jeg har på min første datter 4 faddere, og alle er like spesielle og datteren min er kjempeglad i de alle og vet gooodt hvem de er. Til den som kommer nå skal vi ha 5, derav et par, og de blir alle like spesielle. Har du bare hatt et par få selv siden du føler at det er for mange med 2+ ? Jeg tror man må se på hvem man i livene sine ønsker skal være der, hva faller naturlig etc. Har ingenting å si hvor mange det er, så lenge man tar riktig valg.
MissP Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Søsteren min hadde nettopp dåp. I følge kirka skal man ha maks 6 faddere.
MillaCamilla Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Vi skal ha 4 stk inkuldert en som bærer barnet:)
Kjærlighet <3 Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Regelene er minimum 2 maks 6. Og så må to møte i kirka. Hva folk velger for sitt barn er veldig individuelt.. Vi har 4 på våre to første barn. Denne gangen ser det ut til at det blir 3...
Øyboeren med to små <3 Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 vi hadde 5 på vår første, og det va vel ikke akkurat optimalt... to av de e fint lite i livet til lillemor, og vi har "brukt opp" de riktig gode, så aner ikke hvem vi skal ha til faddere denne gangen, utenom bestekompisen til sambo. tror det er best med 2 eller 3, for vår del i allefall
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Jeg hadde selv 6 faddere. To av de var et vennepar av foreldrene mine som flyttet utenlands da jeg var veldig liten, så de har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til. De fire andre har jeg hatt et nært forhold til, og de har vært skikkelige faddere for meg. Tenker selv at jeg vil at barna mine skal ha mer enn to faddere, siden man aldri helt vet om situasjonen kan forandre seg sånn at de du tror skal være veldig nære og følge opp, plutselig ikke kan det (sånn som mine som flyttet).
lillevennen0709 Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 En litt annen vinkling...: vi lurer på å ha 4, min bror og svigerinne og hans bror og svigerinne. Vi har bare én bror hver, så da har vi på en måte "brukt opp" tanter/onkler. Dette er vår første, og neste gang; hva gjør vi da? Er det vanlig å bruke de samme? Eller bør barna ha hver sine faddere? Samboer mener vi bør ha de samme til alle våre barn, men jeg er litt i tvil. Selv har min bror og jeg ulike faddere, men dette er jo mange år siden nå.. Hva er vanlig? Takker for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå