Gå til innhold

Jeg heier på oksen merker jeg..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HELT KLART!!!! 1-0 til oksen!!

Skrevet

Det eneste negative med de skadene var at det BARE var 1 som omkom og 4 gjennomboret..

Skulle vært mange fler, hele gjengen faktisk. DET hadde vært gøyalt løp det.

Skrevet

La oss naa ikke blande San Fermín og tyrefekting.

Jeg heier paa oksen naar det er tyrefekting, men aa löpe foran - ved siden av og bak noen ville okser i litt over 800 meter er noe ganske annet.

Skrevet

Nei tyrefekting er mye verre, men oksene morer seg ikke akkurat ihjel i okseløpet heller. Hadde det bare vært et vanlig okseløp hadde de ikke latt seg tirre og reagert som de gjør.

Og hva er vitsen egentlig???

Nei, de som blir skadet eller drept får som fortjent. Noen ubetydlige fjols hele gjengen.

Skrevet

Nja..

Vi har mange bestialske tradisjoner her i Spania, de fleste har heldigvis gaatt fortapt med tiden (som det aa kaste en geit eller et esel over kanten paa et fjell for aa markere begynnelsen paa en fest), men mange tradisjoner sitter fortsatt langt inne.

Greit at oksene ikke morer seg ihjel mens de löper gatelangs, men akkurat /det/ kan sies om mange dyr (ikke det at det ene rettferdiggjör det andre).

San Fermín i seg selv er egentlig en fin fest, med sine unntak.

Jeg syns likevel ikke at noen fortjener aa bli drept pga. dette. Jeg jubler naar en tyrefekter faar et horn i familiejuvelene, men igjen; det er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...