Gå til innhold

Lei av å amme

nati, knotten & lille karamell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sinnsykt lei av å amme. Jeg syns rett å slett det er kjedelig og den lille poden vil ha mat annen hver time og det gjør ikke saken bedre. Litt egoistisk og ja jeg har litt dårlig samvittighet for å tenke slik. Den forrige poden ble ammet til han var 7 mnd. men nå virker 7 mnd veldig langt frem i tid, da den lille bare er 5 uker. Huff what to do?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han bare er 5 uker blir det nok bedre etterhvert. Min hang og i puppen de to første mnd, men etterhvert stabiliserte det seg og hun ville ha pupp hver 3 time. Det er jo normalt. Du kan jo pumpe ut på flaske innimellom for å gi han da? Men ville fortsatt amming om den eneste grunnen din er "at det er kjedelig" å amme..

Skrevet

øh, unnsyld at jeg sir det..men det var du vell klar over før du fikk barn??

mat MÅ den jo ha, fra pupp eller flaske....

Er såååå glad jeg kan amme jeg, fikk ikke det sist og syns det er befriende!!!

Skrevet

Ja, det er krevende å amme, spesielt i begynnelsen.

Men jeg synes du skal fortsette og heller tenke at du er heldig som får det til ol. Mange sliter virkelig de første ukene og månedene.

Det tar trolig ikke så lang tid før det blir noe lengre tid mellom måltidene. Man kan ha forskjellige grunner til å slutte og amme, men at at det er kjedelig og skjer vel ofte syens jeg personlig ikke er noen grunn til å slutte. Og hvis du trenger mer profesjonelle råd bør du kontakte helsestasjonene eller Ammehjelpen.

Lykke til!

Skrevet

Motivasjon:

Flaske er bare noe utrolig styr! Blanding, vasking sterilisering, masse utstyr, bytting av smokker, treg mage, luftplager, mer gulping (og for ikke å snakke om all usikkerhet mhp om man gjør alt riktig, sånt blir det bok av...).... Og de blir gjerne like ofte sultene like vel!

Amming er såå mye mer praktisk og lettvint. Frem med puppen, klar til servering og ingen oppvask. Utrolig mye lettere å ha med ut på tur :-)

Dette går seg til skal du se, og før du vet ordet av det har du glemt hvorfor du var så oppgitt.

Lykke til videre ;-)

Skrevet

Takk blomstre for god motivasjon:) Når jeg sier at jeg synes det er kjedelig, så er det fordi jeg ammer annen hver time. Med forrige gikk det 3 timer, men satser på at det stabiliserer seg ja. Begynner å bli trøtt å sliten og gir man flaske, så er man ligsom 2 som deler på "jobben". I tillegg sliter jeg med at det fortsatt gjør vondt når jeg ammer. Jeg har ikke såre brystvorter, men det gjør alikevel vondt!?

Jeg får ta en dag om gangen og satser på at det går seg til ja:)

Skrevet

Hva skulle du ellers ha gjort hvis du ikke brukte tida på å amme? Rydde huset, støvsuge, betale regninger? Er vel kjedelig det også. Ellers kunne du ha brukt tida på å leke med ungen, men når den er sulten så blir det jo ikke noe alternativ enten du ammer eller gir flaske.

Se på noe gøy på tv eller på nettet mens du ammer, så blir det nok ikke så kjedelig.

Skrevet

Mer motivasjon:

- benytt anledningen til å lese noen spennende bøker, da blir du fort sittende med ungen sovende i fanget fra det ene måltidet til det neste

- meld deg inn i lovefilm.no og bestill alle filmene du aldri fikk sett, går fint an å se film mens man ammer

- spis lunsj og div. mellommåltider mens du ammer

- surf på nettet mens du ammer, lettest med laptop da.

- ta deg en formiddagslur sammen med babyen mens du ammer

- Når det skal ryddes etter middagen eller andre huslige sysler kaller, kan du sitte i sofaen og amme med god samvitttighet :)

- om enda noen uker blir måltidene sjeldnere, og de blir av og til avbrutt av at den lille kikker opp på deg, gurgler og smiler henført... ubetalelig!

- Det bør ikke gjøre vondt, og det går seg nok til (spør evt. hs) - og når det gjør det, kan du nyte en fysisk nærhet du antageligvis aldri kommer til å få med barnet ditt igjen etter ammeslutt.

Stå på!

Skrevet

Litt flaske og litt amming.Helt ok for alle parter.Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...