Gå til innhold

Kvalm:(


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så kvalm om dagen vet nesten ikke hva jeg skal gjøre orker nesten ikke å få i meg noe mat heler...

Også skal jeg så klart ha to over aktive barn rundt meg om dagen:(

Også så svimmel noen ganger.Jeg var kjempe kvalm når jeg gikk med guttene mine også,men hadde håpet at kanskje ting skulle bli noe bedre denne gangen,men nei da...Flere enn meg som sliter med kvalmen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!!

Har funnet ut (heldigvis) at hittils blir jeg bare kvalm når det går for lang tid mellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og begynt å bli kvalm, men dett er er helst når jeg anstrenger meg. Legen sa det kunne hjelpe å ligge i sengen et par timer ekstra, evt spise frokost i senga. Også spise lite men ofte. Men nå har ikke jeg to små gutter løpende rundt meg da... Men du kan få kvalmestillende av legen som ikke påvirker fosteret. For meg funker det bra med sånne "Sea band" som du får kjøpt på apoteket- hørt om de?

Lykke til stakkars deg, kvalmen er ikke noe morsom :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg er også kvalm :o( har vært kvalm siden før jeg visste at jeg var gravid og nå er jeg i uke9.

så føler med deg som har to små rundt deg, det høres slitsomt ut.

hvis du ikke får i deg noe mat så burde du kontakte legen. Har hørt om de som har fått intravinøst på sykehus pga kvalme.

masse lykke til ihvertfall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer best for meg når jeg slipper å planlegge og lage maten selv. Når jeg ikke hører om mat, men noen bare serverer den til meg, så kan jeg spise litt. Spaghetti som er helt nykokt og med mer salt enn vanlig er bra mat for meg når jeg er kvalm.

 

Har kjøpt sånne sea- bånd i dag jeg også, har hatt dem i noen timer, og har ikke vært veldig kvalm, så håper det har en effekt. Skal prøve videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har blitt mer og mer kvalm de siste 3-4 dagene, er 10 uker nå. orker heller ikke tanken på mat, men prøver å få i meg litt da. Håper det går over snart, for det er helt forferdelig å være kvalm.

Håper dere også føler dere bedre etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kvalm fra uke 4, og det ble verre og verre.. Uke 7 til 9 var jeg helt elendig og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og brekte meg i ett sett. Nå er jeg 10+2, og det har begynt å bli litt bedre. Har heldigvis en snill samboer som tar seg av alt husarbeid og matlaging, så jeg får slappet godt av :)

 

For meg har følgende ting fungert:

Kavringer med brunost

Farris og eplejuice (50/50)

Knekkebrød med jarlsberg på senga om morgenen før jeg står opp

Epler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også... :-/ MEN er kjempesulten samtidig. Tenker hele tiden på mat og hva jeg har lyst på, noe som varierer veldig, og helst er noe som jeg nesten aldri spiser og som vi heller ikke har i skapet... Samtidig er magen konstant tromme og oppblåst, og alt jeg spiser stopper liksom ved solar plexus... Har merkelig nok til å være meg IKKE lyst på sjokolade eller kaffe...

 

MEN igjen... dette er tredje svangerskap, og i begge de foregående har jeg hatt det slik i uke 8, 9 og 10. Så har alt vært strålende resten av svangerskapet:-)

Så slik har jeg tenkt at det skal bli denne gangen også:-)

 

Stå på, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 8, og jeg får nesten ikke i meg mat. jeg MÅ spise det jeg får lyst på, for ellers blir det jo ikke spist noe. så dessverre så går det endel i usunn og lettspiselig mat for tiden:S

 

Jeg har spist epler på sengen før jeg står opp, og det hjalp helt til det også fikk meg til å spy. :P

 

Men - med viten om at alt blir bedre - så holder jeg ut!

 

noen som har måttet sykemelde seg pga kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere alle med kvalme... ingerfær te er helt fantastisk!!! det demper kvalmen til de grader. svigers er fra thailand så fikk 100% ingerfær te av henne.. smaker pyton men er verdt det! Det vanligste er å putte litt ingefærrot oppi kokenes vann. Har lest at eplejuice skal også hjelpe. hvis en er veldig trøtt så prøv med litt jerntilskudd :) håper dette testes og at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har sea band hjulpet bra. Jeg bruker det hele morgenen og formiddagen, ca frem til lunsj. Er litt kvalm fremdeles, men det er mye mildere enn tidligere.

Jeg bruker aa spise torre kjeks eller frukt innimellom "maaltidene" (eller det det blir til med disse snaale lystene mine..) for aa alltid ha litt i magen. Kvalmen er vaerst naar magen er helt tom. Etter at jeg begynte med armbaandet, har kvalmen blitt dempet, og dermed blir det ogsaa mindre smaaspising og mere fornuftige maaltider. Bedre for vekt, tenner og helse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt pga kvalme og trøtthet. Er mest kvalm når jeg ikke har fått nok søvn og hvis det er lenge siden jeg har spist, så jeg spiser en del og prøver å holde det sunt...Far til barnet har lagt på seg pga alle disse måltidene :D Det går ut over guttungen i huset om jeg skal jobbe fullt for da har jeg ikke overskudd til ham og hans rastløshet :o) Er sykemeldt 50% og skal prøve det litt, så kan jeg ta kontakt med legen over tlf om jeg føler jeg kan jobbe mer enn det. Jeg har matallergier og reagerer på noen medisiner, så jeg prøver å holde det i sjakk selv... Kilo får bli kilo i denne saken, så får jeg jobbe med dem etterpå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det er en liten trøst å høre at det er flere som sliter! Jeg er nå i uke 12, har vært 100% sykemeldt i 4 uker. Trodde det skulle bli lettere, men i er helt utslitt. Jeg har en sønn på 1,5 år så det blir vel litt mindre søvn nå enn da jeg var gravid med ham - men likevel! Jeg var helt fin med han de 3 første månedene. Nå er jeg kvalm, svimmel og helt utslitt!!! Har dratt på jobb i dag, men bare å komme meg hit var en prøvelse. Skal til legen igjen i morgen, så vi får se hvordan denne dagen går...

 

Men - jeg er uansett superglad for å være gravid!!! Tenker kanskje at det er ei lita tulle siden alt er så annerledes. Jeg prøver også å spise lite, men ofte, sove når jeg er trett, drikke mye vann. Jeg har i tillegg begynt å få problemer med bekkenet, prøvde meg på litt gravideyoga i går og det kjennes lettere ut...

 

Jeg gleder meg til å høre hjertelyden i morgen!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er nå i uke 13, har hatt problemer med kvalme stort sett hver dag. Nå har jeg funnet det som hjelper for meg, sitrusfrukt. Appelsin, sitron og grapefrukt.

Hvis jeg merker at kvalmen kommer tar jeg en frukt eller litt juice. Eller vann med litt sitron. Hjelper sikkert ikke for alle, men for meg er det kuren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg er også kvalm om er såååå trøtt om kveldene. Har to barn på 6 og 2 år som krever sitt. jeg er sykemeldt 100 prosent, men skal tilbake i jobb i 80 prosent om to uker, da vil jeg være i uke 15. Gruer meg fordi jobben krever så masse, ingen i avdelingen min jobber 100 prosent i full stilling, men derimot 150 prosent....så det forventes at man står på.For meg hjelper det å kunne ta det med ro om morgenen, kunne hvile på dagen, spise hele tiden...., samt om slappe av. Jeg drikker ingefær og sitronte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...