mednr5imagen Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Vi skal feire 6 åringens bursdag i morgen. Han vet hvordan kaker han vil ha, men har er det noen som har et par artige ideer som har falt i smak? Fks en artig vri med sjele, godterier e.l ? Og noe som er kult å finne på?
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Sjørøverkake var stor hit her. De har masse gøye kaker på Freias hjemmekonditori på nettet. Husker ikke adressen, men det er bare å google det. Også er det alltid en hit med sånne raketter...
Johan Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Sjokoladekaketog, evt geletog. Runde små kjeks som hjul, non-stop i lasten osv. Mulig å lage temabursdag da, med bare "sjørøvermat" f.eks. Fruktspyd, grønnsaker med dipp, snurrepizza med litt grovt mel er tips som kan være med å gjøre bursdagen litt sunnere;-)
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Her blir denne supre ideen brukt flittig i selskapene til ungene mine: Appelsinbåtgele: Del appelsinene i 2, og skrap forsiktig ut innmaten. Kok opp gele, og la den avkjøle litt før du heller den i appelsinformene som du har satt på ett bakebrett med bakepapir på. (Blir fort litt søl) kok opp forskjellige geletyper, slik at det blir flere farger. Sett i kjøleskap. Når de er stivnet deler du den halve appelsinen i 2, slik at det blir båter. Pynt med flagg, krem, nonstop osv. Jeg bruker å lage disse kvelden før bursdagen. Blir kjempefine!! Vennene til ungene mine spør alltid om det blir slike gelebåter i bursdagen igjen. Altså utrolig populært. selv til 10-11 åringer. Lykke til!!
Duggfrøken Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Stor hit i min nevøs 6 årsdag var "Fiskeleken" som de kalte det. Lag goodie bags og ha noe tulle ting også. En "fiskestang" evt. en pinne med lang snor. La de fiske ned fra en egt. til en annen eller bare heng opp et teppe. En voksen sitter bak teppet eller under egt. og henger på goodibags eller "tulleting". De 6 åringene i denne bursdagen lo og syntes det var stor stas!
*1+1=2 små* Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 vil anbefale 1000 ting å gjøre sammen med barna fra Vera Micaelsen mye tips man kan bruke til å leke med småbarn:)
mednr5imagen Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2009 Den boken har jeg jo!! tenk, jeg hadde glemt det helt bort! Nei, jeg får ta den frem og kikke litt. Nå begynner bursdagen tidlig i morgen, men tipper det blir stas med de gode gamle : hatte leken, stol leken og fang eple med bare munnen mens eplet ligger i vann Også liker de jo frilek også.. Men appelsinbåtene med gele skal jeg jammenmeg huske til neste bursdag! Takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå