Gjest Gul stjerne Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 på ungen, 2 år. Masse små prikker på mage og rygg i går, i dag også i ansikt og hals. Han har røde roser i kinnene, og virker hoven i ansiktet, spesielt rundt øynene. Omtrent ikke utslett på armer og ben, men noe bak knærne. Han er feberfri, men vil ikke ha mat eller drikke og er litt slappere enn vanlig, men egentlig grei form. Utslettet er så tett nederst på ryggen at det virker som ei stor "kake", og huden er varm. Han har ikke vært i sola på ei uke. Barnesykdom? Barneeksem? Noen som har forslag?
Isilra Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Hvorfor drar du ikke til legen, eller ringer i hvertfall og hører hva de sier? Du kan jo google atopisk eksem, men jeg synes ikke det høres ut som det.. og da ville jeg ha sjekket det ut.
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Men kjære vene, jeg har jo selvfølgelig ringt lege, og fått time. Men det hindrer meg jo ikke å forhøre meg litt her inne. Her finnes jo mange trivelige og kunnskapsrike jenter, har fått hjelp og gode svar tidligere.
Regnbuens barn™ . Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Når du skriver at han er hoven rundt øynene så tenker jeg allergi, pollen eller dyreallergi, og noen barn får eksem på kroppen i forbindelse med allergiske reaksjoner. Mine har fått eksem på kroppen i forbindelse med allergiske reaksjoner. Kryssallergi med pollen blandt annet.. God bedring;-)
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Takk for svar, der var en av de jentene jeg skrev om tidligere...;-) Har forhørt meg litt rundt, oog teorien så langt er at utslettet kan være matallergi som slår ut som følge av kryssallergi. Får høre hva legen sier.
Regnbuens barn™ . Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Håper dere finner ut av det, det er helt håpløst med allergien, jeg krysser fingrene for at min minstemann ikke er like utsatt som storebror, han har vært så syk i alle år, og vi ser at det er en stor belastning for han.. Ifjor fikk han kryssallergi med bjørkepollen og mat, han fikk så sykt mye eksem over hele kroppen, selv inni øret og på tissen, måtte på legevakta og masse styr, de blir så plaget.. Har han kjente allergier fra før av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå