Trultetryne Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Hadde en liten blødning i går kveld sammen med utflod/slim.. Bare den ene gangen og det har ikke kommet noe mer etterpå, men jeg blir jo så bekymra og redd.. Hva gjør jeg? Ringer jeg legevakta eller føden? Eller jordmor på helsestasjonen? Jeg er førstegangs og har egentlig ikke peiling Jeg er forresten 23 uker i dag.
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Hei, skjønner du blir bekymret..hadde blødninger endel ganger i første trimester. Ring på sykehuset og be om å få komme inn til en sjekk. Husk at slimhinner er ekstra skjøre om du har hatt sex før dette skjedde og at det da ofte kan blø litt fra skjedeveggen. Men jeg hadde iallefall ringt og fått sjekket det....lykke til:-)
fnats Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Skjønner at du blir redd, jeg hadde også blødning og ble redd. Dro til legevakta som henviste meg til gyn avdeling på sykehuset. Føden hadde ikke ansvar enda, og jeg var 24 uker eller noe på vei. Første spørsmålet jeg fikk var om jeg hadde hatt samleie, og det hadde jeg hatt dagen før blødningen. Da er det veldig vanlig å få blødning. Det andre som hadde skjedd var at jeg hadde litt hard avføring og tok i litt på toalettet. Til sammen gjorde disse to tingene at jeg fikk blødning i livmorhalsen. Hvis det ikke har kommet mer blod, og du kjenner liv, kan du nok slappe av. Men hvis du er usikker så dra til lege/legevakt. På sykehuset kunne gynekologen se under undersøkelse at jeg hadde blødning i livmorhalsen, og med ultralyd så hun at blødningen ikke kom fra magen og at alt var bra med nurket. Mest sannsynlig er alt i orden, men skjønner godt om du blir redd!
Tigerpote Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Huff, jeg forstår deg så godt. Men i uke 23 er det svært få som mister, husk det! Jeg hadde blødning og sterke menssmerter i uke 7, og den teite legen min sa ganske så bastant at jeg hadde mistet. Men jeg har nå en livat jente i magen fortsatt, og er i uke 28:0) Jeg hadde også en blødning i uke 17 tror jeg det var. Jeg hadde gått veldig mye den dagen, flere km, kanskje det var grunnen. Jeg gikk på do, og skulle tørke meg, og papiret var da knallrødt, med masse friskt blod på. Jeg ble livredd! Jeg ringte til legevakten. De sa at så lenge jeg ikke hadde sterke smerter og store blødninger (med store blødninger mente de at jeg skulle blø ut 4 bind i timen), skulle jeg bare slappe av, legge meg på sofaen og ta det med ro. De beroliget meg med at svært få mistet etter 1. tri. Jeg fikk litt blodig slim igjen etter noen dager, og hadde litt blod i urinen. Var da hos lege, som sykmeldte meg en uke. Skulle bare være rolig. Alt gikk fint, og jeg har ikke blødd mer siden da. Gå til lege, da blir du sikkert sykemeldt, jeg fikk iallefall beskjed om at jeg skulle være rolig. Hvordan går det da? Har du fått snakket med noen? Det sies at alle blødninger i graviditeten skal sjekkes uansett. Lykke til! Det går helt sikkert bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå