Gå til innhold

Baklager, men ja jeg ser ned på de som ikke ammer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har liten tro på at så mange ikke får det til eller har for lite melk (de vanligste unnskyldningene).

Nei tror mange ikke gidder fordi de vil ha mere frihet eller fordi de er redde for hengepupper.

Så ja jeg ser ned på flaske mammaer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synd for deg at du er så fordomsfull da..

Skrevet

Litt enig med deg, men noen får det dessverre ikke til.

Men jeg tror enkelte tyr til flaska fordi det er det "enkleste".. Noen gidder ikke å prøve lenge nok.

Hilsen ei med heeeengepupper :)

Skrevet

Så fin for deg da HI!!!

Så fint at du vet HVORFOR folk ikke ammer...

Var du flua på veggen min hjemme da jeg slet som FAEN i en del uker for å få til amming, ja da har du og sjønt hvorfor jeg gikk over til flasker. Fikk faktisk beskjed om det av HS

Takk for et fantastisk innlegg i natten :)

Skrevet

Jeg blir ikke provosert av dumme innlegg( som ditt)

Men som flaskemamma vet jeg ikke om noe annet. Skulle gjerne fått muligheten til å prøvd og amme men i noen tilfeller går det faktisk ikke.

Men må være enig at noen gir opp for tidlig , og grunnen til det tror jeg er at folk får for lite hjelp og blir stresset til å amme at de rett å slett ser på hele opplegget som stress å slit.

Så jeg står heller på for at ammeveiledningen skal bli bedre og at det skal bli større aksept for de som faktisk ikke får til eller av andre grunner ikke vil

Skrevet

hehehe.. ja, dette kan jeg si er en dame med peiling;)

Egentlig ikke, for å si det som det er. Jeg har vært på begge sider; ammet ene og ikke det andre barnet. Gjett forklaringen på det du;)

Skrevet

vil bare informere om at man ikke får hengepupper av å amme, men av å være gravid!

Skrevet

eg fikk hengepupper lell

Skrevet

Klart det finnes damer med GOD grunn, men jeg tror at 90% ikke har god grunn.

HI

Skrevet

så du ser ned på de som gjør andre valg enn deg? eller som har vanskeligere med det som du har det lett med?..

Ærlig talt, så fordomsfull og lite empatisk det går an å være!

Skrevet

Noen barn tåler ikke morsmelk heller

Skrevet

Beklager, men jeg kunne ikke brydd med mindre.

Dessuten er det mye mer stress å mate med flaske, og hengepupper har jeg allerede;)

Skrevet

Som sakt tror jeg noen (få) har god grunn, men mange uten å de ser jeg ned på, fordi de ikke gidder, fodi de heller vil ha sin egen frihet enn ungens beste.

HI

Skrevet

jeg må le! Flaskemating gir ikke mer frihet!

ja, greit, man kan stikke ut og la mannen eller andre være sammen med barnet... men i det store og det hele må man planlegge mye mer nøye, alltid ha med flaske som må varmes opp der du er, eller ha med varmt vann på termos og pulver i en boks osv, og blande... Det er et evig mas skal jeg si deg.. Dessuten er mme mye hardere for magen til den lille så sjansen for kolikk er større, og generelt vil den lille gråte mer uansett om h*n har kolikk eller ikke...

Skrevet

Man får ikke hengepupper av å amme, man får det av å være gravid!

Skrevet

det at man alltid må planlegge, ha med flaske, forsikre seg om at det er muligheter for å få varmet den der du er osv.. gjør at man har mye MINDRE frihet til å gjøre forskjellige ting... Min lille fikk flaske hver andre til tredje time hele døgnet i mange måneder... Når mating og bleieskift tar minimum en halv time, og fort opp til en time, sier det seg selv at det ikke er mye tid til å finne på mye utenfor huset før ungen skal ha mat igjen... Jeg følte at jeg såvidt rakk å trille på tur i den verste fasen...

Jeg likte ikke å gå på kafe e.l. da jeg ikke følte meg helt sikker på at de kunne hjelpe meg med å varme flasken... og hva hvis de varmet den for mye slik at den ble for varm osv?..

For å si det sånn... jeg skulle ønske jeg fikk til ammingen! DET ville gitt meg frihet..

Skrevet

så de som er så uheldig å ikke ha nok næring i morsmelka og må gi flaske for det meste er mindreverdige mødre som du ymter frem? aller helst skulle vel BV vært inne å tatt over omsorgen på alle flaskebarna også regner jeg med?

Du er utrolig trangsynt. Jeg ser ned på folk som er trangsynte.

Skrevet

Ikke første gangen æ høre om at "ja men dæm gir opp for tidlig" "skulle ha prøvd hardere og lengere" osv..

men kan noen fortelle mæ ka som e lenge nokk? kor lenge må man prøve før det e greit å gi opp?

Skrevet

Akkurat nå er jeg misunnelig på de som ikke ammer! Har ei på snart 14 mnd som blir dritforbanna hvis hun ikke får pupp... og det på natten og!! Blir et lurveleven uten like å begynne med avvenninga...

men nok om det...

ammepresset er sykt stort, og jeg måtte kjøre i begge filer de to første månedene av babyens liv... altså både pupp og flaske... på et eller annet mirakuløst vis kunne jeg slutte helt med flaska etterhvert..

tror det hadde hjulpet om førstegangsfødende spesielt hadde fått mer oppfølging på sykehuset, den første uka, eventuelt til melka kommer og amminga er GODT igang...

nå blir vi jo slengt så fort som overhode mulig inn på et pasienthotell eller lignende, der det jobber noen UGLER av hjelpepleiere som overhode ikke fortjener en tittel der "hjelp" er et av ordene ...

dårlig erfaring på sykehuset`???? JA!!

Skrevet

Eeh, man får hengepupper av å amme også. Mine pupper økte i omfang fra B 75 til E-cup pga. melkemengd, med barn nr 1. Etter at jeg ammet barn nr 2 i nesten to år, så er "favoritt-puppen" til barnet blitt mer hengete enn det andre.

Jeg er 100% for amming for de som kan og vil, men bullshit at man absolutt ikke får hengepupper, det vet man ikke før man har prøvd, og sjansen for hengepupper er absolutt tilstede altså.

Skrevet

Jeg tror de ferreste gir opp ammingen lett, jeg tror de fleste prøver så godt de kan.. Og hvorfor skal man se ned på de som ikke ammer?

Har barna det værre enn de som får pupp?

Synes hele debatten er helt på jordet.. Det er helt andre ting som sier om du er en god mor eller ikke. Det blir folk av de som flaskes opp også, og ungene som får flaske lider ikke noen nød av den grunn.

Skrevet

Jeg ammet ikke, selv om jeg ville. Babyen var syk og lå på nyfødtintensiven, mens jeg var på hestekur med intravenøs antibiotika etter katastrofesnitt. Selv om jeg pumpet meg i TIMEVIS hver dag, kom det maks 5 ml melk. Husker godt mine blødende brystvorter. Til slutt måtte gutten få erstatning på flaske, og både leger og sykepleiere ba meg slutte å prøve. Jeg skal si deg at det var en mye større jobb å stå opp om natta og varme melk til en sulten baby enn det hadde vært å bare ta fram puppen.

I dag er han 6 år, og frisk som en fisk. Slank, og mer sjelden syk enn noen barn som ble ammet. I tillegg er han over middels intelligent.

Så de meningene dine, som jeg er enig i at du må få lov til å ha, kan du allikevel stappe et visst sted.

Og en merkelig ting, du: Selv om jeg ikke ammet, har jeg allikevel fått antydning til hengepupper.

Skrevet

He-he..Hos oss er det nok familiært..Snakket med bestemor i går..Jeg vet hun ikke hadde melk tl noen av sine barn,- 65 år siden hun fikk førstemann og 57 siden sistemann ble født....Hun har 6..Hadde ikke nok melk til noen..Hengepupper var hun nok IKKE redd for..HUne ren STOR kvinne, og hadde hengepupper før hun fikk barn ;o) Men nydelig dame selvfølgelig..

I går fortalte hun meg at også HUN og hennes tre søsken ikke fikk morsmelk, fordi moren ikke hadde nok melk :o) Så det finnes oss med mer melk...Og familiæer er det nok hos oss,- hun husket m oren hadde fortalt ommat i bare en pupp, det hadde hun selv også erfart..Og gjett hva,-JEG hadde også mat i bare ene..Det skalikke ha noe å si, man skal kunne ha nok alikevel,- men i "Min tid" så hadde jeg mulighet til å måle mengde,- og maksmengde var 100 ml..Det var på morgenene, utover dagen ble det minde og mindre..Og slev ikke "Økedager" med over 12 timer med pumping og amming økte den mengden..

Når det er sagt, noen velger nok å ikke amme..Noen sliter med tanken på det, andre er forfendelige, andre får infeskjoner eller blir syk så de aldri får i gang melkeproduskjon osv osv....Men så lenge de elleres er bra mødre så må de gjeren det..Da er det verre med de som ammer, men på mange ANDRE områder ikke behandler ungene sine bra..

Skrevet

Ja, vet du hva, det sier mer om deg enn om meg (selv om jeg var flaskemamma!) HAr ikke opplysningsplikt til noen om hvorfor jeg ikke ammet mer enn 3-4 mnd.

Mitt sp.m til deg: setter du likhetstegn mellom amming og god mamma? Jeg setter likhetstegn mellom uvitenhet/fordomsfullhet og DÅRLIG mamma!! For noen verdier du gir barna dine!!!!! Du vet det er ikke brystene som gjör deg til en god mor, derimot at man tar hensyn til barnets behov i de valgene man tar i livet. Og i noen tilfeller har faktisk barnet best av å få flaske!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...