Gå til innhold

1 åringer kan jo drikke melk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags melk? Lettmelk? Helmelk? Ekstra lett? Skummet? Er det noe som er bedre enn en annen? Helmelk er kanskje best? Siden det er mest fett i den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mye forskjelliger meninger ang hvilken melk man skal gi til de små. Noen mener helmelk, mens andre mener lett/skummet melk.

Det jeg har hørt da, er at barn som er fin i vekten trenger ikke det ekstra fettet som er i helmelken. Da gir man lett, ekstra lett eller skummet melk.

Men dersom barnet er lite, så bør man gi helmelk.

Anbefaler deg å prate med helsesøsteren din ang dette:)

Skrevet

Javel,var det jeg tenkte.. At det var mange meninger. Skal snakke med helsesøster jeg ja,best det:)

Tusen takk for svar iallefall! :)

Skrevet

Har hørt både lett og ekstra lett melk. Men har blitt anbefalt og ikke gi h melk, pga. at det er feil type fett.

Men nå har sønnen gått en del ned i vekt. Da sa hs at jeg kunne gi han h melk innimellom, selv om det var feil type fett.

Skrevet

Snuppa mi er ti måneder, og hun får lettmelk. Hs ga klarsignal til å begynne med vanlig melk nå, siden hun skal i barnhehage om ganske nøyaktig en måned. Ingen mageproblemer eller noe, dette har vi fulgt nøye med på. Hun er under vurdering til h-melk, siden hun er ganske liten, men enn så lenge gir vi lettmelk, med mindre vi får beskjed om annet hos Hs.

Skrevet

Jeg fikk anbefalt ekstra lett. Han er mer enn rund nok (:P) og han får ekstra d-vit som er bra for de små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...