Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Hva slags melk? Lettmelk? Helmelk? Ekstra lett? Skummet? Er det noe som er bedre enn en annen? Helmelk er kanskje best? Siden det er mest fett i den..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Det er så mye forskjelliger meninger ang hvilken melk man skal gi til de små. Noen mener helmelk, mens andre mener lett/skummet melk. Det jeg har hørt da, er at barn som er fin i vekten trenger ikke det ekstra fettet som er i helmelken. Da gir man lett, ekstra lett eller skummet melk. Men dersom barnet er lite, så bør man gi helmelk. Anbefaler deg å prate med helsesøsteren din ang dette:)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Javel,var det jeg tenkte.. At det var mange meninger. Skal snakke med helsesøster jeg ja,best det:) Tusen takk for svar iallefall!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Har hørt både lett og ekstra lett melk. Men har blitt anbefalt og ikke gi h melk, pga. at det er feil type fett. Men nå har sønnen gått en del ned i vekt. Da sa hs at jeg kunne gi han h melk innimellom, selv om det var feil type fett.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Snuppa mi er ti måneder, og hun får lettmelk. Hs ga klarsignal til å begynne med vanlig melk nå, siden hun skal i barnhehage om ganske nøyaktig en måned. Ingen mageproblemer eller noe, dette har vi fulgt nøye med på. Hun er under vurdering til h-melk, siden hun er ganske liten, men enn så lenge gir vi lettmelk, med mindre vi får beskjed om annet hos Hs.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Jeg fikk anbefalt ekstra lett. Han er mer enn rund nok () og han får ekstra d-vit som er bra for de små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå