Gjest Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Har noen vært i Dubai her?? hvordan var prisene der nede??
MissP Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har vært i Qatar (nabolandet), og det ligger nok prismessig likt. Jeg hadde en kjempe fin ferie der nede. Kan være ganske dyrt der nede. eks: det finnes nesten bare 5stjernes hotell. Alkohol er forbudt i midtøsten men finnes på enkelte hotellbarer. Klær er både og.. Det finnes veldig mange vestlige kjeder som Mango, Zara, Berska, H&M; Vero Moda og alle de store designer butikkene som er ganske kostbare.. Husk å dekke til skuldre og knær. God tur!
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Vi har kjøpt reisen og alt.. Lurte mest på maten i grunn...blir vel lit shopping også håper jeg:)
R0zaku Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 ja ikke glem og dekk dere til altså! de araberene er ikke gode i huet!!! jeg fikk fingern når jeg gikk med singlet og shorts! og ble tatt ofte bilde av.. det er ganske ekkelt.. priser på klær er som i norge. prisen på mat er vel ikke så mye forskjellig den heller... men herreguud så mye nam de har der!
Desy Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Dere kommer til å få det så gøy :) Dubai er en fantastisk by - men hvis du har interesse av historie og ikke bare shopping, så prøv å få med deg litt av gamle by`n og kanskje et museum eller to. Det er helt sprøtt å se utviklingen til Dubai på kort tid, det er stadig noe som bygges og endres i vill fart. Når det gjelder shopping, så er jo ikke kronekursen så gunstig for vår del, men fortsatt er gull og diamanter rimligere enn hjemme i Norge. Mat er billig, bensin er sykt billig, men når det kommer til ting som feks klær så vil du nok merke at de kjede-butikkene vi er vant til hjemme har ca samme prisnivå som vi er vant med. Samtidig så kan det nok være at det er noe bedre priser nå, enn da jeg var der sist gang, da finanskrisa har satt sitt preg også på Dubai. Som på mange måter har hatt en "kunstig" økonomi over lang tid med mye spekulasjoner i boligprosjekt o.l. Souk`ene er vært en titt - eller to Når det kommer til klær - så ha respekt for at det er et muslimsk land. Sjekk hva den norske ambassaden sier: http://www.norway.ae/norsk/information+for+Norwegians/Dubai+atferdsregler.htm Det høres kanskje strengt ut - men ha i bakhodet at dette landet satser enormt mye på turisme og det er faktisk mesteparten av inntektskilden til landet,så det er lagt mye til rette for dette også. Det er i alle fall 3 ganger så mange fremmedarbeidere som arabere, noe som vil si at her er det mennesker fra mange forskjellige steder i verden og mange ulike religioner. Pga strengt lovverk er det relativt lite kriminalitet. Reiser du med barn er det mye å oppleve og når det kommer til shopping kan du bare gå amok i et eller flere av shoppingsenterene. Mall of the Emirates må jo ses, med den innebygde ski-baken. Men det er flere andre sentre som har mer sjarm og teamer som kan være morsomme å besøke hvis man har tid vel å merke. Dubai Mall er relativt nytt - og ligger i et område hvor det har vært en enorm utvikling den senere tid, ellers er Ibn Batutta som er inndelt i ulike land/regioner med kunst og en oppbygning som er ganske artig Det er utrolig mye å se - så google det du kan og tenk litt igjennom hva du vil mest. Det er lette å bruke 3 dager bare på å komme seg igjennom Mall of the Emirates, men det er kanskje greit å få med seg noe mer også? Uansett - kos deg!!! Og ikke minst nyt servicen du får en del steder der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå