Gå til innhold

Noen som begynner å få mage?? Og når kan vi fortelle det til "alle"?


CamillaB

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som begynner å få mage?

Jeg har termin 8 februar, og er idag torsdag 9+5 uker på vei..

Jeg har ikke hatt helt flat mage fra før av, men nå begynner jeg å merke at magen er litt hardere, og når jeg ligger så pleier magen å være flat, og det er den ikke lenger :D:D

 

Når det gjelder det med fortelle det til alle rundt, har jeg hørt både uke 10 og 12.... Hmmm.... Vanskelig å ikke rope det ut til alle, når en er så lykkelig;)

 

Gratulerer alle dere andre der ute som også er så heldige være gravide!! :D:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei:o)

jeg har ikke fått den gravide magen ennå, men har lagt på meg rundt magen. Hadde heller ikke flat mage da jeg ble gravid, men har fått hardere og mer mage nå. Har termin 10 feb.

 

Vi fortalte det til de nærmeste med en gang, og jobb og andre venner ett par dager etter. Da var jeg 6uker på vei.

Det var tidlig, men er sykemeldt pga kvalme, så vi fant ut at da kunne vi lissegodt si det. Også tenker vi som så at hvis vi mister, så vet de rundt oss hvorfor vi er lei oss,

 

Men nå er vi veldig åpene av oss og liker å dele både sorger og gleder.

Så dere må bare kjenne etter når det er riktig for dere å si det,er ikke noe som er riktig eller galt der, alt er opp til dere:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer! Visst er vi heldige:)

 

Jeg har også lurt på dette med magen. Jeg var på kontroll i går og hadde gått opp ca 2-3 kg. Jeg er nå 9+4 på vei, og har termin 10. februar. Jeg merker at jeg har lagt på meg rundt magen, men det ser bare ut som jeg har lagt på meg litt og ikke som noen "babymage". Jeg merker også at mine bukser som satt stramt før jeg ble gravid, nå er ubehagelige å bruke siden de strammer over magen.

 

Vi har fortalt det til den nærmeste familien og noen venner. Så fort jeg hadde fått vite at jeg var gravid, var det mange fester og dermed ble det vanskelig å finne på unnskyldninger for og ikke delta. Dermed følte jeg at det var bedre å si som det var. Tror også det kan være bra at de nærmeste vet hva som skjer dersom noe går galt. Da skjønner de at man er lei seg, og dermed trenger man ikke å forklare hvorfor man er litt nedfor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også har lagt på meg rundt magen:) Men ikke gått opp noe enda... :)

Det er en fin tid vi får unge på:) Det går mot lysere tider:D

Dette blir spennede.. Kjempegøy å være på denne siden og lese andres erfaringer også!!

 

Idag sa vi det, og gjorde det offisielt.. Vi også er veldig åpne mennesker, og mister man, så gjør man det!! Sånn er det bare !! :D

Ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 6 februar, og er i dag 10+2 uker :) Magen startet å vokse allerede i uke 6, og nå strutter den allerede rett ut :D Det er kjempemorro! Jeg er ganske lita og tynn fra før så det er vel kanskje derfor jeg ser det så godt allerede nå?

 

Litt problematisk med voksende mage på jobb når jeg ikke har fortalt det ennå, men moten i dag er heldigvis slik at det er lov å gå i litt store topper :D

 

Jeg har fortalt det til nærmeste familien og tre av mine nærmeste venner. Skal fortelle det på jobb og til alle andre etter jeg har hatt ferie, da er jeg 14 uker. Skal bli godt å være åpent gravid, føler meg litt "skap-gravid" nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9 februar, har vert en rett strek di siste årene, igår lå jeg å faren til det lille nurket og så på tv, da jeg begynte å studere meg selv. Har virkelig fått en liten hard kul. prøvde så godt eg kunne å trekke inn denne kulen men den forsvant ikke.. Det er en go følelse, akkurat som det blei litt mer virkelig.

 

Vi begge er veldig åpne å familiekjere mennesker og fortalte familie og venner det så fort vi fant ut av d, ca en måned siden. D første min mor gjorde da var å springe på polano pyre å kjøpte mammabukse til meg;) hehe, hun husket at d verste hun viste når hun var gravid me meg(som er enebarn) var at buksene klemte..

 

Har akkurat startet i ny jobb og føler det er veldig vanskelig å si noe der.

Viste jeg var gravid når jeg var på intervju, men sa ingenting. Føler meg så råtten..

 

Om en måneds tid vil nok d vise enda mere.. da vil d vere vanskelig å skjule d.. vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan ville dere sakt d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...