frøet76 Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Hun forstår visst ikke at hun må flytte på "labbene" for å komme seg fremover! Er sterk i ryggen og armene, og løfter seg HØYT opp. Men hun kommer seg ikke frem, til hennes fortvilelse. Drar seg på en måte bakover- trolig ufrivilig. Er det uvanlig å være 8 mnd, og ikke komme seg fremover ennå? Hun har jo vært på alle 4 i snart 3 mnd nå....
Lillepusen-78 Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Gutten min er 9,5 mnd, og har krøpet i ca 2 mnd. Han står dessuten i krabbeposisjon, slik du beskriver, på alle fire. Han kan stå slik lenge og med rumpa høyt opp. Men - han har ikke skjønt at han kan flytte hendene fremover og krabbe på alle fire... Måten han lærte å krype fremover: Jeg la mobilen min (som han var/er veeeeldig interessert i) 50 cm foran ham på gulvet. Da mobiliserte han alle krefter og triks for å få tak i den. Og slik var han i gang
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Ja, her har flisa også stått oppe på alle fire i snart 2 mnd, men fortsatt ingen krabbing!! Nesten helt utrolig at det skal være mulig å ikke ta poenget snart liksom;) Men for noen dager siden begynte hun plutselig å åle seg framover istedet da- så nå kommer hun seg ihvertfall framover, selv om det ble åling langs gulvet og ikke krabbekrabb! Og i forigårs klarte hun plutselig å sette seg opp på rompa selv også, og gjør det HELE tida nå=) Så mulig at din lille følger samme utvikling hun også? Flisa blir forresten 9 mnd om en uke!
frøet76 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2009 Så herlig at din lille Flis har lært å sette seg selv Jeg håper snart på det samme. Får dårlig samvittighet hver gang jeg setter henne på gulvet, (Det er visst ikke så bra for ryggen (lærte jeg litt for seint)) Det har kanskje hemmet henne mht krabbingen Jeg skal love (meg selv) at jeg skal bli ENDA flinkere til å legge henne på magen- det er jo viktig for bl.a balansen seineren. har likevel alltid vært veldig RETT i ryggen, og har alltid VILLET sitte opp. Mens andre babyer lå i fanget, skulle Vesla opp, opp, opp!! Jaja
Jente2011 Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 snuppa har stått i krabbeposisjon siden hun var rundt 6 måneder, nå er hun snart 8 måneder og krabber ikke enda.. har ventet og ventet, men det ser utsom hun kommer til å gå før hun kryper, for hun har reist seg opp på to bein flere ganger og kan sette seg opp selv.. så vi får bare se om det skjer noe med den krabbinga, hun drar seg framover på gulvet så hun kommer seg jo dit hun vil:)
ellynn Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Slik har vi det også Han står og "rugger" frem og tilbake. Men for en uke siden begynte han å åle seg fremover, og kommer dit han vil. Allikevel stiller han seg av og til i krabbestilling og blir dritsur for at det ikke skjer noe liksom.. (snart 8.mnd)
mamarama og lille banan Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 her er det likt. han har stått og rugget i 2-3 måneder, men legger seg ned igjen. men han åler seg framover i den farta, reiser seg opp og står og sitter selv. det ser ut som han kommer til å hoppe over krabbingen. lille banan er litt over 8 måneder.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 Her sto også gutten vår i krabbestilling i flere mnd.. Siden han var en 5-6 mnd har han stått og vugget fram&tilbake slik. Han ålet seg bakover da han var 5 mnd og fremover fra han var 6 mnd med bare henderne. Men plutselig da han var litt over 8 mnd, etter første time hos osteopat, tok han alle fire "labbene" fatt og kryper nå som bare det Trodde også han kom til å hoppe over krabbingen siden han sto i den posisjon på alle fire og ålet seg i såpass mange mnd, før han tok fatt Men neida! Nå går det jammen fort her.
trillemamma Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Han står i det minste i krabbeposisjon, det er mer enn hva min eldste klarte. Han ålte seg fram og tilbake med armene helt til den dagen han begynte å gå. Minsten min sto i krabbeposisjon i 3 måneder før hun begynte krypingen. Hun var 11 måneder gammel når hun begynte å krype.
NormaJean Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Her lærte lillegutt seg å krabbe da han var nesten 9 måneder. Ingen fremgang i det hele tatt, men så var vi i syden og han var naken nesten hele tiden. På 2-3 dager så hadde han plutselig lært seg å krabbe;) Tror det var fordi han var fri for klær og bleie, han stor koste seg:) Vi bodde i leiligheten til mamma, så de få gangene han gjorde på gulvet var det bare å vaske;)
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 AKKURAT sånn var småen og! Men plutseleg ein dag rett før kveldsmaten, så krabba han fint bortover kjøkengolvet (jodå, berre eit lite stykke, for så å legge seg ned å åle seg, men likavel). Dette skjedde på ein fredag, måndagen etter, reiste han seg opp ved å ta tak i barnestolen... Virka som om det berre var ei litt vanskeleg "kneik" han måtte over, for utviklinga skaut fart etter den vesle krabbinga. Han ålar seg fortsatt ein del, men det er nok fordi han har meir teken på det. Krabbinga foregår oftast då han e naken, fordi han får so masse motstand om han ålar seg.
signe maten Skrevet 13. juli 2009 #12 Skrevet 13. juli 2009 Nå tenkte jeg som så at nå er ikke Magnus så gammel enda. Men så slo det meg plutselig at han blir 8 mnd i neste uke! Hvor ble den tida av da?? Det første han gjorde var å reise seg opp i planken, på tærne. Nå åler han seg framover i reserfart. Men står bare å rugger på alle fire enda. holdt på med det siden han var 6 mnd. Han tar det ene benet/kneet innunder kroppen, men der stopper det gitt hehe.. Han reiser seg opp i lekegrinda og når det ellers er noe annet passende å dra seg opp etter. Men krabbingen har han ikke skjønt helt enda Grugleder meg til det skjer igrunn! Blir så mye å passe på da atte haha..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 Jess- da kan jeg med glede fortelle at flisa ENDELIG har skjønt poenget, etter snart 2 mnd på alle fire- nå krabber hun i bedagelig tempo framover!! Begynte såvidt med det igår- og idag har hun krabbet til den store gullmedaljen! Litt stolt nå ja;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå