Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere evt brukt??

og hva kjøper dere nytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper lett brukt vogn, leker, vippestol, soveposer, egentlig det meste. Man ser an de man kjøper av. Er det normale oppegående folk, så er det jo ingen problem. Alt kan vaskes og evnt sprites, og man sparer tuuusenlapper. Da kan man ta seg en ferietur, eller litt ekstra fri! :)

Ville ikke kjøpt nytt ting som ammebh, ammeinnlegg og sånne ting tror jeg.. jeg har ny stellematte på en pent brukt stellekommode.. men ellers er jeg åpen for det meste brukt. Jeg kjøpte alt nytt 1. gang, og angrer veldig på det!

Skrevet

Vi kommer til å kjøpe noe nytt men også arve en god del.

Har ti poser med klær fra 0-1 år som vi har fått fra svigerinnen min, klær til begge kjønn. I tillegg får vi arve en babygym og en vippestol. De har en trevugge som vi skal få låne til å ha på stua.

Det vi kommer til å kjøpe nytt er i allefall vognen, mest fordi det er stas med den første. Og så får vi se når det kommer til det andre utstyret som seng og sånn, om vi finner noe brukt eller kjøper nytt.

Skrevet

Vi kjøper brukt og arver alt, nesten. Søstra mi har alt utstyr etter sin sønn, så derfor vil jeg velge å bruke det. Alt nytt er dyrt, så pengene kommer godt med til andre ting. Har kjøpt nytt sengetøy, noen leker og litt klær. Blir nok litt mer nye klær etter ultralyden som vil gi oss svar på hvilket kjønn det blir.:-)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har arvet masse, bl.a. vogn, fra venner og familie, og har kjøpt seng brukt. Det eneste jeg har kjøpt nytt er en stellekommode. Jeg får så mye nytt av klær og sengetøy osv i gaver, så å kjøpe selv er egentlig bare bortkastede penger her i huset :-)

Skrevet

Min mor kjøpte brukt vogn til oss, å den er jeg kjempe fornøyd med.

Jeg har kjøpt stellebord på tilbud ellers hadde jeg nok kjøpt det og brukt:)

Er min første så er litt gøy med noe nytt og da :)

Skrevet

Vi får tak i det meste brukt, noe arver vi eller kjøper billig av venner/bekjente (mer klær enn vi noen gang kommer til å få brukt, bilstol, vognpose, vugge, barnestol, bæresele, babysitter, leker + + +). Dette er ikke fordi vi ikke har råd til å kjøpe nytt, men fordi vi prioriterer å heller sette av litt mer til husbyggingen vi har planlagt. Vogn skal vi også kjøpe brukt. Sprinkelsenga blir nok kjøpt brukt eller evt. på ikea. Det som blir nytt er stellekommoden (får i gave av min mor, da alle søskenene mine har fått noe tilsvarende da de ble foreldre for første gang), samt madrass og sengetøy. Ellers har vi to kommende bestemødre som gleder seg veldig og gjerne traver babybutikker, så regner med det drypper en del nytt fra både den ene og den andre kanten uten at vi selv handler så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...