isabelan Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 så setter han seg på knær med ringen hennes i hånda. kjøper han da ring til henne og seg selv?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Litt forskjellig det tror jeg.... vanligste er kanskje bare til henne... Men ok å kjøpe til begge! Hvis han vil ha ring da!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Den tradisjonen med kneet og ringen kommer vel fra USA og andre land der de bruker diamantring som forlovelsesring til kvinnen, mens mannen ikke har noen forlovelsesring. Så kjøper de matchende gifteringer etterhvert. Sååå hva man gjør i Norge blir vel opp til mannen. Når eksen min fridde, hadde han kjøpt en diamantring til meg som han fridde med, så dro vi og kjøpte de matchende forlovelsesringene sammen etterpå.
Soon to be mum Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Vi ble enige i fellesskap om at vi skulle gifte oss, og det var sånn sett ikke noe frieri av den typen du nevner her. Deretter gikk vi til gullsmeden og plukket ut de ringene vi ville ha. Dette var helt tradisjonelle, litt brede gullringer som vi først bar på venstre hånd som forlovelsesringer, og deretter fikk gravert og brukte som gifteringer, da på høyre hånd. MEN, så har jeg også alltid vært av den formening at man når man først forlover seg, så går man ikke rundt å er forlovet i massevis av år. Vi var forlovet i litt over 1 år, og giftet oss deretter. =) Min mann viste seg å være enig i det, og vi hadde derfor ikke noe stort behov for egne forlovelsesringer, selv om vi utmerket godt kunne ha hatt råd til det om vi ville. Det jeg derimot har fått, og som jeg setter stor pris på, er en helt nydelig diamantring fra foreldrene til min mann. Dette er en ring som bestemoren til min mann brukte da hun levde og som har en ganske spesiell historie tilknyttet seg. Så den ringen betyr ganske mye for meg, både fordi jeg føler den er et veldig tydelig bevis på at jeg absolutt er godtatt i hans familie og veldig velkommen der, og fordi den har en så spesiell historie som den har.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Her i gården var det jeg som fridde. Satte meg ikke ned på kne. Hadde funnet en fin blomst i hagen som heter forglem meg ei. Gikk til mannen min og ga han denne mens jeg spurte om han ville gifte seg med meg. Midt på dagen, ikke noe spes. romantisk dill dall. Ringer kjøpte vi sammen på kjærlighetstur i Tyskland. Forlovet oss på bursdagen hans i nov. og giftet oss i juni året etter.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Han hadde kjøpt diamantring og ringt til pappa for velsignelse (!) på forhånd. Ned på kne, og fridde. Han har ikke forlovelsering, vi kjøper matchende ringer til bryllupet.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Min mann fridde uten ring, men på kne. Ringer fant vi i fellesskap etterpå.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 samboeren min fridde på kne, med et hjertesmykke i diamanter.. Vi har ikke fått kjøpt forlovelsesringer enda fordi jeg er hoven og fæl i fingrene... men, det er noe å se fram til :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Nei uff.... Håper for guds skyld han ikke setter seg på ett kne hvis han skulle finne på å fri. Da begynner jeg nok å storle, så blir hele frieriet avlyst. He he. Han bør kjøpe en snasen ring til meg. Han skal ikke gå med forlovelsesring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå