Gå til innhold

er virkelig en som ingen og to som ti???

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er det bare et gammelt og dumt ordtak???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det stemmer jeg nei. Har vært tobarnsmor i snart 3 mnd, og syns egentlig ikke det er så mye mer slitsomt enn å ha en. Størstemann er 2,5. Så jeg synes det er et dumt ordtak:)

Skrevet

Jen syns heller ikke det stemmer... men kan vel si at en er som ingen og to er som to.. Da vi fikk nr 2 merket vi jo en overgang, og innså hvor enkelt alt var med bare en. men syns ikke det er noe särlig mer slitsomt med to :)

Skrevet

Tror det kommer litt ann på hvordan barna er. Mine to eldste var veldig rolige, så synes det gikk utrolig greit. Men, det blir jo dobbelt opp av alt da:-)

Nå har vi 4, så har ikke tatt skrekken...

Skrevet

Jeg syns nok kanskje det stemmer ja. To krever mye mer planlegging og mer uforutsigbarhet. Men på den annen side er det jo andre ting som kan gli lettere med to, Jeg har to år mellom mine. De har jo mye glede av hverandre. Alltid en å leke med. Så jeg tror at noen ganger kan man føler at en er som ingen og to som ti, andre ganger ikke...

Skrevet

jeg husker jeg syns det var stor overgang fra en til to. Så jeg kan forstå ordtaket.

Skrevet

Jeg syns ikke det! Syns overgangen fra å bare være oss to voksne til å få eldstemann var den største. Det har selvfølgelig blitt mye mer jobb, samt mindre tid og færre muligheter til å hente seg inn igjen når man er sliten nå når vi har fått nummer to, men nå er vi liksom "vant til" å ha barn...:-)

Skrevet

Jeg synes det er mye lettere med 2 enn med 1, så her er det stikk motsatt.

Skrevet

Jeg syns 1 var som 1 og 2 var som 2. 3 derimot syns jeg er som å ha styring på en hel barnehage alene. Sikkert fordi de to minste er så tette og jeg er mye alene med dem.

Skrevet

Jeg synes det stemmer innimellom..:S

Skrevet

jeg syns ikke to er som ti. eller av og til kan det føles sånn. hehe... men stort sett så føles det som to. hehe

mine er 1 år og 3 år

Skrevet

1 er som 10 og 2 er som 15 rettere sagt ;-)

Skrevet

1 er som langt flere enn 1, ja. Har ingen erfaring med 2, men det kommer sikkert an på barna.

Skrevet

Tror det kommer an på alderen, har 1.5 år mellom mine. Og, sier jeg det bare var artig og ikke slitsomt, så er det løgn.

To unger er herlig, men mer slitsomt å ivareta to menneskers behov enn kun ett selvfølgelig.

Skrevet

Helt individuelt siden barn er så forskjellige.

Vet om enebarn som er for 10 og søkenflokker der man knapt merker noe til at det er mange barn siden de er så rolige. Selv har jeg både og kan man vel si, alt etter dagsform og humør på hver enkelt. Viktig å sysselsette dem med en eller annen aktivitet og være kreativ.

Skrevet

Jeg fikk først en og så tvillinger, så det var helt klart en enorm forskjell fra en til tre. :)

Jeg tror det kommer an på hvordan barna er, og så er vel vanlig at man merker hvor enkelt det var med bare ett barn når man får det/de neste.

Vår første var som "mange" når vi hadde bare ham, men han ble mye enklere etter at de neste kom(på en måte). Til sammen er de KAOS, hehe.

Skrevet

Nei, men det er traveld. Kommer jo også an på alderforskjellen og hvordan eldstemann tar situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...