Gå til innhold

Bilbelte


Marie1980

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med BeSafe bilbelte for gravide?

 

Ser det står på nett at det ikke gir noe større sikkerhet enn vanlig bilbelte, men at det kan øke komforten fordi man slipper å ha belte over magen.....

 

Jeg skal kjøre hele Norge på langs i sommer, og lurer på om det har noe for seg å kjøpe et sånt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æ bruke d,brukte d under forige svangerskap å . E annbefalt å bruke før magen e så stor at belte sett "fast" under magen. Tænk dæ vest du sku kræsje å har et belte som stramme hardt åver magen akkurat dær babyen ligg..me gravidbelte e det mindre sjangse før at babyen blir "klæmt".:) Så æ bruke d før sekkerhets skyld..gjør jo ingen skade å e ikkje dyrt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt det i alle svangerskapene. Liker å tro at jeg gjør det jeg kan for at babyen skal være trygg :-)

Kræsja da jeg var gravid i uke 17 og fikk beskjed om at selen trolig hadde reddet babyen, selv om babyen lå godt beskyttet inni der...

Uansett gjør det ingen skade å være for forsiktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beltet der blir på en måte festet under magen, for det ikke skal skade barnet. Det er jo derfor man skal bruke det med en gang man finner ut at man er gravid.

 

Men jeg syns det er så dumlete. Når jeg har litt dårlig tid så hater jeg å sitte der og feste det med de harde knappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jo også at detvar en stor fordel å ha beltet under magen. Derfor skjønner jeg ikke helt denne artikkelen på Trygg Trafikk:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

 

Her står d bl. a:

"Det betyr at det er greit å bruke disse produktene, men at de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten".

 

Skjønner ikke helt den der....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at det står på en sånn side?! :o

 

Forhørte meg med kjæresten min for sikkerhetsskyld angående dette og han sa at det beltet er til bare pga. sikkerheten; Han jobber i en butikk med sånt her, samt bilstoler til barn, og han har måttet gå gjennom flere kurs for å få lov til å selge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok et salgstriks. Det er ganske klart dokumentert at en borrelås holder ikke ved et sammenstøt. Belte går straks tilbake til utgangsstillig når det blir starmmet hardt. Den har ingen annen effekt enn at den gjør kjøreturen mer komf. Sorry....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å bli enige om dette ser jeg. :)

Men det bør jo ha vært gjort tester på dette siden de går ut og sier den ikke øker sikkerheten....

 

Men er det noen her som har født før og brukt belte da? Er det veldig ubehagelig med bilbelte på magen så man bør bruke dette? Med tanke på hvor komfortabelt det er....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og testen er jo gjennomført og referert til trygg trafikk (se tidligere innlegg i denne tråden

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi diskuterer dette enda......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett belte - to liv

Ved en kollisjon kan en voksen person veie tre-fem tonn. Hos en gravid kvinne ligger fosteret langt fram og utsettes derfor for en ekstrem belastning i kollisjonsøyeblikket. BeSafe Gravid styrer bort hoftebeltet fra magen og fosteret. Ved en ulykke fordeles trykket jevnere over hele kroppen og kraften flyttes bort fra magen og ned på hoftekammen. Moren slipper dessuten ubehaget med beltet over magen ved daglig bilkjøring.

 

Anbefales

I ulykker der gravide har vært innblandet har fosteret klart seg takket være at kvinnene har anvendt beltestyring. Bruk derfor BeSafe Gravid allerede fra andre graviditetsmåned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du hente frem dokumentasjon på dette 12:13?

 

Trygg trafikk henviser direkte til tester som sier at bilbelte vil gå tilbake til sitt utgangspunkt nettopp fordi trykket blir så stort og besafe gravid belte har ikke sjanse til å holde det nede i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at de beltene gjør sånn at trykket i et kresj flytter seg til hoftene istedenfor magen. Så slipper alt trykke å komme på magen og da babyen. Bedre å ha den enn ikke å ha det. Hvis det skulle skje noe, så har man jo "hjulpet" til med å holde babyen trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det er diskusjon på dette.

Selvfølgelig beskytter beltet BABYEN når det ikke legger press på magen men heller hofta di. Kanskje det ikke beskytter deg, men babyen beskytter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke slikt bilbelte forrige gang etter å ha lest testene at ikke det hadde noe for seg. Syns ikke det var ubehagelig å bruke bilbeltet vanlig heller, så det gikk helt fint. Denne gangen har jeg fått låne et slikt belte, men har ikke begynt å bruke det enda pga at magen ikke har vokst noe særlig før nå i det siste. Vurderer nå å bruke det for komforten sin skyld, men det har ingen ting å si for sikkerheten uansett hva som står på pakken den kommer i;) Ved kollisjon vil den sprette opp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ei svigerinne som er jordmor. Hun har tatt imot en dødfødt unge der mamma`n ikke hadde brukt BeSafe. Hun tar ikke sjansen på å ikke bruke det. Men vi bør jo passe på hvor fort vi kjører. En alvorlig ulykke vil jo skade barnet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at vi fremdeles har en debatt om dette her inne.

Veldig mye: "jeg har hørt at", "jordmora sier", "en jeg kjenner sier at"..

 

Hva med TRYGG TRAFIKK som sier: NEI, den funker ikke!!!!

Besafe klarer ikke holde belte nede ved en kollisjon.....de har prøvd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...