Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Syns det går igjen her hele tiden, at dere som mammaer vet best, gjør faren noe annet enn det mammaen mener i fbm oppdragelsen så er det med engang feil, Syns det er altfor mange mødre som tror de er de som sitter på fasiten, mens pappaen er den som vet minst. Hos oss er vi ikke alltid enig heller men jeg ser ikke på meg som en som alltid vet best selv om jeg er mor. Syns også at det er flere som bør slippe faren til og ikke bare klage. Hvorfor skal mammaen alltid bestemme hva pappan skal gjøre med barnet og ii hjemmet? Blir bare så lei av dette maset.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Jeg synes også det virker slik at mange mødre ser på seg selv som den eneste i huset med peiling også overfor andre som prøver å si hva de vet.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Mammaer vet ikke alltid best..FORELDRE vet ikke alltid best.. Når våre barn er på barnehage og i skolen så må vi bare innse det faktum at det er barnehagepersonell og lærere som vet MEST og best om barna våre når de er der... Mine barn har iallefall litt forskjellige måter å reaggere på ting om vi er på lokalbutikken, et kjøpesenter i byn, hos mormor, eller hos bestemor, hos vennepar med barn på samme alder, hos venner uten barn osvosv..SÅ jeg tror at på skole og barnehage kan de OGSÅ ha andre måter å "takle" hendelserpå.... Så om lærer eller en fra barnehagen fortellermeg at barnet mitt har sagt/gjort noe jeg ikke vil mitt barn skal ha gjort,- så vil jeg ikke avfeie det med at det er umulig, for jeg kjenner barnet mitt best..Jeg er ikke sammen med de på barnehage og skole, så derfor kan jeg ikke si noe om hvordan de ER der..Det kan de som jobber med de hele dagen.... Derfor må også mødre la fedre slippe til på SIN måte, for barnet er mest sannsynlig "annerledes" i fohold til far enn til mor...De tilpasser seg, prøver seg frem og utvikler seg hele tiden, så man må aldri være for bastant med å si at man alltid vet best, til og med når det gjelder egne barn...Det være seg ovenfor "eksperter", lærere, far, besteforeldre eller venner..Vi må bare akseptere at barna våre kan gjøre oss litt "blinde" noengagn, og litt in-put fra andre bare er sundt...
Småtorsk Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Dette irriterer meg og mannen min noe helt grønnjævlig. Ikke bare her, men generelt i samfunnnet er det en morsdyrking som ikke ligner grisen. Og spesielt når det gjelder babyer og små barn, de tilhører liksom mammaen. Man kan jo høre utrykk som "pappaen sitter barnevakt i kveld" eller "pappen kan hjelpe til" eller "pappavisitt" (på sykehuset.) Pappaen er redusert til en i beste fall hyggelig hjelper som ikke har peiling egentlig, og som går på besøk til sitt eget barn, liksom. Det er jo MOR som KAN dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå