Gå til innhold

Dersom en handler på ikea i sverige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er det 6000 man kan handle for dersom man er ute av norge mer en 24 timer.. men er det pr pers? Og hvor mye er toll, dersom man overskrider denne summen? 25%? Vi skal handle nytt til en hel leilighet, blir jo fort over 12000 det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er pr pers, Ville definitivt sjekket opp prisene først da det kan være billigere i Norge. Det gjør du enkelt ved å sjekke de svenske hjemmesidene:)

Skrevet

Det er sikkert billigere i norge ja, men for meg er det 14 timers kjøretur til nærmeste norske =P Mot 8 til nærmeste svenske =P =)

Skrevet

Altså. I følge Ikea katalogen koster det max 3600 å få varene plukket og hjemkjørt. (hvis ikke jeg har oversett noe med liten skrift da) Hvis du tar en 8 timers kjøretur og ser produktene "live" samtidig som du sjekker pris i Norge og Sverige først (trekk fra ca 15 % på svenskeprisen for å få prisen i norske kroner) Og evnt. bestiller fra Norge. Da får du varene ferdig plukket og på døra (så veldig deilig) slipper å evnt leie henger/varebil og slipper å komme hjem å ha glemt noe, som da ville vært ditt ansvar og ikke Ikeas. Jeg har vært innom Ikea i Gøteborg flere ganger og har notert meg at noe er mye dyrere. Ikeaturen blir helt klart mye hyggeligere. Bare ett forslag. (Har gjort det selv se...men jeg bor langt nærmere :))

Skrevet

Ja men jeg vil jo ha alle små tingene de selger også =P =) Sist vi bestilte var de iallefall mye man ikke fikk bestille.. Er det ikke slik lengre?

Skrevet

Sånn jeg har forstått det av venninner som har handlet i Sverige, så er det ganske greit å tolle inn i Norge. Du får med skjema fra butikken i Sverige i forhold til å få tilbake den svenske momsen du har betalt. Så når du toller inn og betaler den norske momsen så blir prisen stort sett det samme som det du betalte i Sverige når alt er gjort opp og du har fått tilbake svenske momsen.

Skrevet

Det stemmer. Man får ikke bestilit småpynt og slikt. Men det får du med deg når du først er der for å sjekke:)

Skrevet

Får man tilbake svensk moms altså? Skjønner jo det ar jeg har jo ikke peiling.. =P Skulle ønske jeg hadde ikea litt nærmere, dette er jo et svare styr...! =P =)

Skrevet

Ja, ellers betaler du jo dobbel moms. Norsk moms betaler du jo når du toller inn. Men for å få tilbake den svenske momsen er det kjempeviktig at du får med skjema i butikken du handler. Så får du den tilbake i etterkant.

Skrevet

Aha, I see =) Takk =) Da får jeg vel ta meg en tur og handle det jeg kan.. Kan jo se på småtingene, og få bror i trondheim til å handle og sende med norgespakker =P Møbler er viktigst nå =P =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...