Gjest Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har nylig født på Føderiket i Oslo og vil anbefale stedet til gravide som ønsker en naturlig fødsel. Man får super oppfølging av jordmor på føderiket og de to fødestuene har herlige badekar, stearinlys og en veldig avslappende atmosfære :-) Anbefales! Det står litt her: http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/klinikkene/enhet?p_doc_id=37542 Eller man kan søke på Føderiket i Google og da får man opp link til facebook side og sånt.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Jeg vil gjerne føde der Skal på samtale og omvisning i august! Høres helt supert ut spør du meg
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Jeg kan love deg at det var en helt annen opplevelse enn å føde på et kjempetravelt sykehus hvor jordmødrene løp mellom mange fødsler. Veldig avslappende atmosfære og dyktige jordmødre :-)
mamma&piratene Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 jeg sniker med inn fra 2.tri. Jeg skal føde på føderiket i oktober, gleder meg veldig til det !! Går til kontroller på føderiket nå og det er helt topp. Fortell gjerne med om fødselen kaklehøna =)
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Jeg kom inn på Føderiket med full åpning da, så det hele gikk ganske raskt for min del, men jordmora som tok meg i mot hadde gjort klart badekar med varmt vann og tent stearinlys og jeg ble helt avslappet og klar til å gjøre ferdig arbeidet med en gang jeg kom inn. Selv om jenta ble presset ut på ti minutter var de kjempeflinke og jeg fikk nesten ikke rifter i det hele tatt :-) Det var veldig deilig å få styre pressingen selv og ikke bli overstyrt av jordmor slik jeg ble første gangen jeg fødte. Men det aller beste var kanskje at det er veldig deilig å bare få bli på rommet man har født og ikke måtte stresses av gårde til en barselavdeling, men bare kunne ta det med ro og kose seg med babyen og prøve å få til ammingen. Dessuten syntes pappaen at kaffemaskinen på kjøkkenet var en helt fantastisk å ha :-D
Kristinanutten Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har ikke født på Føderiket, men skulle føde naturlig på ABC, og hadde to venninner i barselgruppa som også skulle føde på ABC. Godt å høre at dere har positive erfaringer med Føderiket. Jeg ville imidlertid tenkt meg godt om, før jeg prøvde å føde naturlig som førstegangs. To av oss endte opp på "vanlig" avdeling på Ullevåll etter over 14 timer på ABC. Selv endte jeg på operasjonsbordet- hastekeisersnitt. Er VELDIG glad jeg selv ba om å bli flyttet over. Hadde en følelse av at noe ikke var som det skulle. På ABC sa de at alt gikk normalt - det gikk bare langsomt. På føde A på Ullevåll fikk jeg etter en time med epidural beskjed om at barnet aldri ville komme ut på normalt vis. 15 minutter etterpå lå jeg på operasjonsbordet. Det var altså bare en av oss som fødte i badekaret på ABC- hun kom inn med 9 cm åpning og fødte under en time etter at hun kom inn. Men vi andre to følte oss veldig overlatt til oss selv under fødselen. Jordmor kom innom en gang i timen og sjekket hjerterytmen og kom med noen oppmuntrende ord. I mitt tilfelle, ble det en påkjening for kjæresten min, som var så godt som alene med meg i de 14 timene jeg var på ABC. Etter 8 (!) timer i badekaret kan dere tenke dere hvordan jeg så ut! Jeg begynte å bli ganske så desperat, og kjæresten min fortalte i ettertid at han måtte inn på badet og skjule at han gråt - så ille opplevde han situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå