Gå til innhold

Til dere som ikke ammer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette for dere?

Møter dere mye negativitet/motgang pga at dere ikke ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo såå lettvint å amme, fatter ikke at noen ikke ammer.

Skrevet

nå var dette innlegget ment til de som IKKE ammer...

Skrevet

Har aldri møtt noe negativitet i det hele tatt jeg.

Mulig det er lettvint, men det er faktisk ikke alle som kan eller får til eller vil..det er særs individuelt.folk flest er ikke så rigide på dette med amming lenger, det er faktisk godkjent å flaskemate :)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Møtte litt motstand sist, mor og svigermor var ikke helt fornøyd. Da fortalte jeg dem at både HS, ammepoliklinikk og nasjonalt kompetansesenter for amming hadde anbefalt meg å gi meg, så da holdt de kjeft.

Sliter litt med ammingen for tiden - jenta nekter enkelt og greit å ta puppen, så jeg har ikke hatt noe annet valg enn å gi henne litt tillegg i tillegg til pumpemelk (det viktigste er tross alt at babyen får mat i seg!), men håper det løser seg igjen snart. Orker ikke alle spørsmålene og "hvorfor ammer du ikke, det er jo sååå mye lettere!".

Skrevet

pepret mest meg selv jeg.... begge gangene...

for jeg VIl at det skal være sååååå lett....

men det var det faen meg ikke :(

Skrevet

Nei, aldri.. Ingen som rynker på nesa av den grunn. Kjenner også flere som ikke har ammet veldig lenge.

Skrevet

Har ammet et barn, og gitt flaske til et barn.

Jeg må jo si at amming fungerte desidert best. Det er så lettvindt, melken er alltid med, og alltid fersk, og når en skal gi mat på natta slipper en å stå opp, men kan bare rulle rundt og slenge frem puppen.

Flaske fungerte fint det også, og jeg møtte ikke så fryktelig mye motgang. Men det var litt å spore, noen som sa stakkars lille, og veldig mange som absolut ikke forsto at noen kunne ha problemer med amming, det som er så lett bare en kommer over den første bøygen.

Det var vel litt vantro å spore hos veldig mange, at det faktisk gikk an å miste melk, at det gikk an å ikke få til amming, at det fantes barn som ikke ammet.

Dette til tross for at de visste at barnet ble tatt med hastesnitt i uke 30, og tilbrakte den første uka i kuvøse, og tilbrakte over en måned på nyfødt avdeling. Jeg pumpa så lenge jeg var på sykehuset, men der var ikke nok, etter en uke hjemme kom det ikke mer enn til å dekke bunnen i flaska, så jeg fikk ikke gidd mm på flaske mer heller.

Den lille var for ung til å ha utviklet sugerefleks, og tok bare rett og slett ikke puppen. Tok ikke flaske heller, mating var de første månedene et slit.

Skrevet

Kun fra meg selv egentlig:) Alle andre er veldig forståelsesfulle for hvorfor det ikke gikk lenger, men nå har jeg ikke snakket med helsesøsteren ang dette ennå da

Skrevet

MME til begge mine barn her i huset. Funker helt fint.

Eneste maset er fra svigermor, siden jeg ba henne lime munnen igjen har hun ikke nevnt det c",)

Skrevet

Det tøffeset var å si til meg selv, begge ganger,- nå må han få lit MME, så få rvi bare se hvordan det blir fremover..1. gang tok det meg tre måneder med amming, pumping, amming, puming og til slutt brukte jeg 12 timer i døgnet på pumping og ammin gi håp om å få opp melkeproduksjon..Spiste sundt, mosjonerte "etter boka" trakk ammete og all annen mat og drikke osm sulle øke prodksjonene....Til slutt sa mannen stopp, og ammehjelp, helsesøter og lege sa at jeg hadde gått alt for langt.....

2.gang gikk det opp for meg allerede på sykehusetat dette kom ikke itl å gå bra.Jeg har lite melk og sånn er det...Min bestemor hadde heller aldri nok melk til noen av sine 6 barn..det er 65 år siden hun ble mamma første gang, og også da var det de som ikke hadde melk, MME fantes ikke....Det ble vanlig kumelk til alle barna fra nyfødt av det.....

Etter at jeg hadde kommet meg over skuffelsen over meg selv så møtte jeg ikke "motstand" fra noen..Gamle damer som unge jenter osm spurte om hvordan amming gikk (de tER en naturlig ting å spørre nybakte mødre om tror jeg) syntes det var så bra at jeg godtok selv at det måtte bli slik....At de var glade på min vegne at jeg greide å være så avslappet til det å være MME mamma osv... Så jeg kan ikke skjønne hvor alle disse MME kritikerne er..Annet enn de som sliter med det faktum selv at de ikke kan amme...

Skrevet

jeg har prøvd meg helt ut to ganger og det funker bare ikke for meg,får det ikke til å det er noe galt som gjør at melken har vanskelig for å komme ut..

Så denne gangen får jeg tablett et døgn etter fødsel,og begynner med collett med ei gang.har ikke møtt et eneste negativt ord etter jeg har fortalt det,ikke engang fra jordmor!!

Skrevet

Er ikke mer enn noen dager siden jeg leste en tråd her inne hvor de fleste var skjønt enige om at de fleste som ikke ammet bare hadde vondt i viljen.

Selv slet jeg med at folk rundt meg ikke trodde på at jeg hadde jobbet og fulgt alle råd for å få opp produksjonen. Jeg vet enorm mye mer om øking enn alle rundt meg, men alle trodde de skulle lære meg noe.

Skrevet

Fungerer kjempebra! Har flasker nok for 2 dager, og blande maten tar maks 30 sek. Eneste jeg syns er litt stress er å stå opp om natta, men strengt tatt er det ikke så ille, MME barn sover jo lengre, så jeg må bare opp en gang i 6 tiden og så sover snuppa til kl 10 igjen. På en annen side er det vel kanskje bedre å stå opp en gang, de som ammer må jo stort sett opp hver 3-4 time.. (mange - ikke alle)

Min tuppe er strålende fornøyd hvertfall.

Jeg fatter og begriper ikke at noen tar denne amminga så sinnsykt langt. Det er ikke liv om å gjøre å amme spør du meg. Det blir da flotte MME barn også.

Skrevet

Syns flasking er enkelt:)

Blir fort det når man aldri har gjort noe annet.

Skrevet

Ville bare si at jeg har hatt et flaskebarn, og det funka helt fint for oss! Jeg visste ikke hvordan det IKKE er å alltid ha med seg varmt vann... Er jo bare snakk om rutine, og hvordan du legger opp til det selv. Går du inn for at det er helt forferdelig, så blir det vel sånn! For meg var det den enkleste jobben i verden å gi mitt barn mat, flaske eller ikke! Skal ha nr 2 straks, og jeg er ikke redd for å må gå løs på flaskene en gang til.

Forresten så har min unge på snart 2 år ALDRI vært noe syk! Så det så!! Er ikke alltid det er rett at flaskebarn har dårligere imunforsvar...

Vet om ei anna som amma ungen sin leeeenge, men den ungen fikk alvorlig grad av astma...

Så da har jeg fått sagt mitt :)

Skrevet

Jeg måtte også gi barnet mitt flaske. Han tok puppen fint, men jeg hadde ikke nok melk. Så måtte bare gi han mme, for jeg ble altfor stressa. Og da jeg begynte med flaska, så gikk det så bra. Ikke no stress der i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...