Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Blander dere dere inn i krangelen ? Her krangler far og sønn innimellom ,sønn 2 ,far 43 . Sønnen er veldig flink til å utfordre far og de er like sta begge to . De hadde en krangel for 5 min siden som handlet om : om sønnen skulle ta en pølsebit før han fikk druer og saft .Sønnen ville ikke spise (han er veldig små spist og vi sliter med å få i han mat ),men far sa han ikke fikk druer og saft før han hadde spist pølsebiten ,sønnen blir da veldig sint ,går ut på kjøkkenet og smeller med kjøkkendørene og kommer løpendes ut i stua og roper NEI ,NEI NEI .Han løper bort til sin far og skriker NEEEI opp i ansiktet hans ,men far sitter helt stille og sier rolig ,her snakker vi med innestemme og at du må fortsatt spise pølsa di .Det ender med at sønnen spiser pølse og far er fornøyd . Denne gangen blandet jeg meg ikke inn ,men noen ganger ,må jeg minne mannen min på at han er voksen og sønnen er barnet . Men syns det er litt søtt når de småkrangler .
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Dette her er da helt vanlig oppdragelse. Får ikke blitt mer enig med faren her.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 min mor måtte gjennom hele vår oppvekst minne ham på at han var den voksne hehe! og det hadde hun helt rett i!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Eneste innblandingen jeg hadde gjort i det tilfellet var å si til gutten at han måtte høre på far. Jeg synes det høres helt normalt og bra ut den måten far takklet problemet på. Han fikk jo til og med den småspiste gutten til å spise.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Hvis det der kvalifiseres som krangling mellom far og barn, da har jeg og min far gjennomgått krig flere ganger:p Det høres mer ut som oppdragelse og gog behandling av en trassig 2 åring som helst vil skjemmes bort på godis enn å spise mat. Kanskje derfor han er småspist? Klarer han å snurre deg rundt lillefingeren kanskje??
Groosalugg Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Dette er ikke krangling. Hva hadde du gjort selv i denne situasjonen da? På hvilken måte skulle du blandet deg?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Ja ,det er krangling ,men syns det er helt greit at sønnen min får lov til å krangle og at mannen min krangler med han ,for da lærer han seg at det er lov til å være uenig og lærer seg kunsten og krangle .Men noen ganger kan mannen min dra den litt langt og da må jeg minne han på hvem som er den voksene . Selvfølgelig vil alle barn bli skjemt bort på goteri og brus ,men det kan man jo ikke . Nei sønnen vår er ikke små spist pga at han får goteri og brus (ventet bare på at noen skulle spørre om det )Han får nesten aldri goteri og brus ,men nå har vi sommerferie og da blir det litt mer godis ,is saft og brus enn det er til vanlig ,Men jeg vil ikke kalle druer for godis da . HI
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Hos oss er det VIRKELIG krangel mellom far og eldste barnet, han høres ut som en unge og bruker fraser som "gidder ikke" og krangler høylydt, gir henne husarrest osv. Unugen er 8 år nå og de har krangla ALLTID. Hun er alltid vrang mot han og han takler det ikke. Jeg syns at hun og jeg krangler MYE mindre og jeg blir såååå oppgitt og forbanna over måten han behandler henne på i motsetning til de andre barna. HAr tenkt å skaffe de hjelp men hvor henvender man seg når far og datter ikke kan omgås??? ALT hun gjør er feil. Han nekter å høre på meg når jeg sier han må skjerpe seg.... Han vil nok iKKE gå med på å få hjelp for problemet men det har gått så langt at jeg heller vil bo uten han for jeg syns ikke datteren vår fortjener slik behandling!!!!!!! TIPS???
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #10 Skrevet 9. juli 2009 Krangling? Det er jo helt normalt at barn protesterer høylytt når foreldre insisterer på å prøve å oppdra avkommet sitt. Jeg hadde ikke blandet meg inn i en slik situasjon som den du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #11 Skrevet 9. juli 2009 Herlighet, dette er da så langt fra krangling som det kan få blitt. Du virker en smule spesiell hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå