Gå til innhold

Takk gudene for barnevernet!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle med adferdsvansker, og fire år med ppt og bup har ikke hjulpet oss nærmere en løsning..når er barnevernet koblet inn, kanskje det blir hjelp å få til vesla!! er så glad!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, begynner å øyne lyset i enden av tunnellen her :D godt å få litt veiledning i hvordan vi skal håndtere de forskjellige situasjonene som dukker opp. b.la. i forhold til skole. vi har jobba leeeenge for å få skikkelig hjelp nå, og endelig ser det ut il å bli greit :)

HI

Skrevet

Forstår ikke hvorfor varnevernet er de som hjelper dere. Er det ikke en annen etat som skal hjelpe til med vanskelige barn som har der bra om du forstår?

Trodde barnevernet kun var til de der foreldrene slet litt.

Bra dere får hjelp iallefall.

Skrevet

Så flott:)

Vi har hatt slik hjelp av barnevernet, og det hjelper, tro meg:) Barnevernet bestiller og henter inn hjelp en ikke visste eksisterte, som blir mer skreddersydd for akkurat deres familie:)

Og dere kan få avlastning en helg i måneden, kanskje noe støttekontakt av en eller annen ordning en til 2 ganger i uka. Dette hjelper mye for foreldrene, slik at overskuddet til å takle hverdagen er bedre:)

Skrevet

NN 16.17: Jo., vanligvis er det ppt og bup som skal være den etaten som skal hjelpe med sånt. men de har mer eller mindre gitt opp, siden de ikke finner en diagnose. så, siden de så sine egne begrensninger, kontaktet de bv, for å "videreutvikle" hjelp til henne.

NN 16.30: Så godt å høre at det ikke bare er vi som sliter litt :) supert at det hjelper!!

Skrevet

Desverre er det blitt slik i velferdssamfunnet Norge at står du i helsekø, eller kø for utredning tar det mer enn sommer og venter før du rykker fremover.

Kommer bv inn i bildet, så finnes det plutselig ingen kø lengre.

Da heter det akuttiltak, hastevedtak og plutselig har du fått samme hjelp i løpet av en måned som du egentlig skulle stått i kø et år for å få.

Ved selv av egen erfaring, for jeg ga beskjed da jeg ringte en spesialist på unges sykdom at enten taes ungen inn til utredning NÅ, ellers ringer jeg bv! Tre dager senere fikk jeg innkallelsen pr telefon........

Samma gjorde naboen med en unge med adhd. Ringte bv og sa at får jeg ikke hjelp NÅ kommer jeg nedover med ungen, for jeg har diagnose, papirer og står i kø! Vel, hu fikk hjelp så og si på dagen.

På en måte er det synd at "de rike, velutdannede og de med peiling på lovverket" har blitt den nye gruppen brukere av bv fordi vi/dem tar i bruk ressurser som kunne blitt brukt på dårligere stilte barn.

Men, beklager, så lenge jeg greier å skaffe MIN unge hjelp, så har jeg ingen dårlig samvittighet ovenfor andres barn.

Skrevet

NN 16:30 her.

Ja, det er mye i det du sier, NN 18:45.

Og jeg har sett makten barnevernet har både over skole og hjelpetiltak ellers. Kø eksisterer omtrent ikke når det er barnevernet som bestiller. Og har du barnevernet med deg, slik jeg har, så er alt av hjelpeordninger til rådighet. Også skolen bøyer seg i støvet der;)

Og det er sant, så lenge jeg får hjelp til mitt barn, så har jeg klart min oppgave. De andre får kjempe for seg selv. Føler det er litt synd, men jeg må kjempe for mitt barns hverdag og fremtid, ikke vike for andre barns fremtid her. Det har ikke mitt barn råd til.

Her er det bl a ADHD som er bakgrunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...